Entre el 29 de novembre i el 5 de desembre es van administrar 4.607 vacunes de la Covid-19 entre primeres i segones dosis a persones del Vallès Oriental. La setmana anterior, se n’havien punxat 2.989. L’augment és del 54%, segons les xifres que va publicar dijous el Departament de Salut.
L’ascens és més notable en el cas de les primeres dosis: es passa de 1.252 a 2.262, un 80% més. En canvi, és més reduït si s’analitzen les xifres de les segones dosis: de 1.737 a 2.345, un 35%.
Tot plegat, la setmana que, finalment, va entrar en vigor l’obligatorietat del passaport Covid per accedir a l’interior de bars i restaurants, gimnasos i centres residencials. També coincideix amb la reobertura del punt de vacunació poblacional al CAP de Corró d’Avall, situat a l’equipament de Can Prat.
Amb aquest ascens, el ritme de vacunació se situa al mateix nivell que hi havia la setmana del 20 al 26 de setembre. Les xifres, però, encara estan lluny dels registres aconseguits a finals d’estiu, quan es va obrir la vacunació a la franja de joves de 12 a 17 anys i es va demanar a les famílies de vacunar-los de cara a l’inici del nou curs escolar. La setmana del 30 d’agost al 5 de setembre, es van posar 15.712 dosis de les diverses vacunes amb 3.567 primeres dosis i 12.145, segones.
A partir d’aquesta punta, però, l’evolució va ser clarament a la baixa fins a arribar a un mínim de 1.007 vacunes injectades la setmana de l’1 al 7 de novembre amb 494 primeres dosis i 513 de segones. Més o menys va coincidir en el temps amb el moment que van tancar els tres grans punts de vacunació que hi havia al Vallès Oriental: el centre cultural de Can Pantiquet, a Mollet, i el Teatre Auditori de Llinars, primer, i el Palau d’Esports, a Granollers, després.
Les xifres actuals encara estan més lluny de les que hi havia entre juny i juliol, quan s’estaven administrant uns 40.000 vaccins setmanals a veïns de la comarca entre les primeres i les segones dosis.
Menors de 12 anys
Salut començarà a vacunar dimecres de la setmana que ve els infants de 5 a 11 anys, segons es va anunciar dijous. La vacunació es farà sempre amb cita prèvia –la setmana que ve també s’obriran les inscripcions– i, principalment, als punts de vacunació poblacional. A la comarca, corresponen els CAP de Corró d’Avall, a les Franqueses, i de la Florida, a Santa Perpètua. De forma puntual, es podrà administrar el vaccí de Pfizer en altres espais o en CAP que tingui atenció pediàtrica.
La preparació de les dosis és diferent de la d’adults i joves: els infants de 5 a 11 rebran una dosi de 10 micrograms, un terç de la que s’administra a adults i joves. Per això, Salut establirà cues diferenciades o, fins i tot, franges horàries pròpies per fer la vacunació d’aquest grup d’edat. Tal com es va anunciar la setmana passada, la vacunació es farà en dues dosis separades per un període de temps de vuit setmanes.