Representants dels centres educatius dels municipis del Baix Montseny, el Centre de Recursos Pedagògics Vallès Oriental III-Sant Celoni i tècnics municipals van assistir, la setmana passada, al tret de sortida virtual del projecte Robotseny 2021. El centre d’interès de l’edició d’enguany serà La problemàtica de les aus davant el canvi climàtic.
Aquest curs, a diferència d’altres anys, el Robotseny serà telemàtic i els reptes es faran virtualment. El repte de la competició serà fer un prototip de niu robotitzat amb les peces de Lego que tenen els centres educatius amb l’objectiu d’analitzar aspectes de la vida quotidiana de les aus.
Els reptes de la fira científica i tecnològica seran l’elaboració de menjadores per a aus en època hivernal i l’anàlisi quotidiana de les aus de l’entorn més immediat a partir de la pàgina web ocells dels jardins, un projecte de ciència ciutadana on es pot aprendre a reconèixer i comptar les aus de l’entorn més proper.
D’aquesta manera, el Robotseny, a més de desenvolupar les competències científiques, tecnològiques i creatives dels alumnes, també potencia l’aprenentatge ODS (objectius d’aprenentatge de desenvolupament sostenible), inclosos a l’Agenda 2030.
Més de 1.000 alumnes
A partir d’ara, més de 1.300 alumnes dels centres educatius de Breda, Campins, Gualba, Llinars del Vallès, Riells i Viabrea, Sant Celoni, St. Esteve de Palautordera, St. Pere de Vilamajor, Sant Antoni de Vilamajor, Sta. M. Palautordera i Vallgorguina treballaran els reptes de la competició i de la fira científica i tecnològica a l’aula dins l’horari lectiu.
A finals maig, tots els centres educatius participants hauran d’haver penjat a les xarxes un vídeo explicatiu d’allò que han realitzat i s’entregaran certificacions (a la formulació científica, a la solució innovadora, de màrqueting i a la solució tecnològica) per reconèixer la feina dels alumnes.
{{ comment.text }}