En els càlculs fets quan passen trens, el resultat més alt supera en 12,1 decibels el límit màxim permès, fixat en 85 decibels, segons ha explicat l’alcalde Rafael Ros (CiU). Però el resultat mitjà –no només es té en compte el moment que passen els trens– situa el volum de soroll en 56 decibels. Aquesta és la xifra que es té en compte a l’hora d’adoptar mesures de protecció acústica. Els càlculs s’han fet des de dos punts: el terrat d’una casa i des d’un carrer proper al nou traçat ferroviari.
Amb aquestes dades sota el braç, la Roca tornarà a demanar a l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) que adopti noves mesures per reduir l’impacte acústic de l’AVE sobre Can Colet, que completin les que ja s’han posat. Ros creu que cal tenir en compte el soroll que s’assoleix amb el pas de trens.
MÉS INFORMACIÓ A EL 9 NOU D’AQUEST DILLUNS