L’obertura del tercer carril de la C-17 en sentit sud entre Granollers i Parets ha comportat una reducció notable de les retencions en aquest tram, que es va obrir al trànsit fa tot just un mes. Hi passen uns 85.000 vehicles diaris.
Segons dades facilitades pel Servei Català de Trànsit a EL 9 NOU, el temps perdut en retencions en aquest tram ha caigut un 74% si es comparen les xifres dels mesos de gener i febrer de 2020 –just abans de l’esclat de la pandèmia i quan encara no havien començat les obres d’ampliació de la calçada– amb els d’aquest 2022.
“És una reducció substancial de les retencions i s’ha d’atribuir a l’obertura d’aquest tercer carril”, considera Òscar Llatje, coordinador de mobilitat i seguretat viària de l’SCT. Els registres de 2020 són molt similars als que hi havia els mateixos mesos de 2019.
Obres en sentit nord
En canvi, en sentit nord, hi ha un increment del temps perdut per la congestió viària en el tram entre Parets i Granollers. Es xifra en un 55% més que el que hi havia entre els mesos de gener i febrer de 2020. En aquest cas, es justifica per l’impacte que les obres d’ampliació de la calçada en direcció Granollers tenen Wen el trànsit. Si se sumen els recorreguts en direcció nord i en direcció sud, el temps invertit per cobrir aquest tram per als conductors es redueix un 16%.
Un dels objectius de les actuacions d’ampliació de la C-17 és la reducció de les retencions dotant la infraestructura de capacitat per assumir uns 100.000 vehicles diaris. L’altre era l’augment de la seguretat viària amb la supressió dels accessos directes que hi havia al voltant de la via.