Així s’entén des del Departament de Territori i Sostenibilitat, que reconeix que una millora de les comunicacions ferroviàries entre Barcelona i la Cerdanya aniria bé per poder aconseguir ser la seu d’aquest esdeveniment esportiu. Amb tot, alerten que, sense Jocs Olímpics, el desdoblament i la millora general de la línia continuen essent un element important per al govern català.
Des de l’Ajuntament de Barcelona, també constaten la importància que pot tenir per a la candidatura conjunta de la ciutat de Barcelona i del Pirineu una bona connexió ferroviària entre els dos punts. “És un dels grans avantatges i un plus molt important a l’hora d’explicar la candidatura”, reconeix una portaveu de l’Ajuntament de Barcelona a EL 9 NOU.
La proximitat i les bones comunicacions entre els indrets on s’han de fer les competicions esportives és un dels elements que té en compte el Comitè Olímpic Internacional (COI), especialment en uns jocs d’hivern. I és molt poc habitual que la gran ciutat que promou els Jocs –en aquest cas Barcelona– i les pistes d’esquí –La Molina i La Masella, principalment– estiguin enllaçades per una línia de tren que pràcticament arriba a peu de pistes.
El paper de la línia de Barcelona a Puigcerdà ha de quedar plasmat en el projecte tècnic que la comissió directiva de la candidatura Barcelona-Pirineu ha d’aprovar abans del proper 30 de setembre. Aquí hi ha representades totes les institucions: Ajuntament de Barcelona, els diversos departaments de la Generalitat, consells comarcals, les diputacions de Barcelona, Girona i Lleida, els municipis del Pirineu o organismes com la Cambra de Comerç.
L’aprovació del document representa que totes assumeixen la responsabilitat de tirar endavant les actuacions previstes. En el cas de Territori i Sostenibilitat, les infraestructures necessàries. I, entre aquestes, la línia de Barcelona a Puigcerdà.