Els accidents de trànsit amb morts o ferits greus cauen a la meitat al Vallès Oriental

Entre gener i novembre, hi ha hagut 28 sinistres greus. L’any passat van ser 49

La pandèmia del coronavirus i les limitacions a la mobilitat que s’han hagut d’imposar en diversos mesos de l’any estan comportant una reducció de la sinistralitat a les carreteres del Vallès Oriental respecte a la que hi havia l’any passat i la que es va registrar fa tot just 10 anys. Les dades acumulades fins aquest novembre ho confirmen.

En els primers 11 mesos de 2020, hi ha hagut 28 accidents amb víctimes mortals o ferits greus. És una xifra un 43% inferior a la del mateix període de 2019 (49 sinistres) i un 54% respecte a l’any 2010 (61). Són xifres que inclouen, només, els accidents en vies interurbanes però no l’accidentalitat en vies locals.

També hi ha un descens clar d’altres indicadors: respecte al període de gener a novembre de l’any passat el total d’accidents amb víctimes baixa un 27% (de 546 a 401), el de ferits greus cau un 50% (de 46 a 23) i el de ferits lleus, un 27% (de 788 a 572).

El total de víctimes (ferits lleus i greus i morts) es redueix en 240 persones, un 28% (de 844 a 604). El descens encara és més alt si es compara amb l’accidentalitat del 2010 (vegeu quadre adjunt). La xifra amb una baixada menys clara és la de víctimes mortals. Tant l’any passat com el 2010, deu persones van perdre la vida de gener a novembre a les carreteres del Vallès Oriental.

Aquest 2020, ho han fet nou persones. El descens és del 10%. De fet, respecte a l’any 2019, no hi va haver una davallada del nombre de morts a les carreteres en els mesos del període l’estat d’alarma (de març a juny). Tant a l’abril com al maig d’enguany, va perdre la vida una persona en accidents de la comarca. L’any 2019, hi havia hagut un únic mort entre març i juny (va ser al març), segons les dades del Servei Català de Trànsit. En el període març-juny de 2010, van perdre la vida tres persones a les carreteres vallesanes.

De les nou persones mortes fins ara en accidents en vies interurbanes, quatre són persones que anaven amb una motocicleta o un ciclomotor. Hi ha dues persones que anaven amb un turisme quan van patir l’accident. La resta són un vianant, un ciclista i un home que anava amb patinet per la C-35 a Santa Maria de Palautordera i que va morir després de rebre l’impacte d’un camió a la nova rotonda amb la carretera de Montseny. Respecte els anys anteriors, destaca la baixada de les víctimes que es desplaçaven amb turisme.

La majoria de les víctimes mortals (7 de 9) tenien entre 35 i 54 anys. Les altres dues tenien de 55 a 64 anys (1) i més de 74 anys. La via que acumula més morts és la C-35 (3). El triple que els anys 2010 i 2019. La resta de persones van perdre la vida en accidents a la C-17 (1), a l’AP-7 (1), a la carretera de Llerona a la Garriga (1), a la BP-5107 (1), a la BV-5105 (1) i a la C-33 (1). Cinc de les nou víctimes mortals d’aquests primers 11 mesos van morir en feiners. Dues ho van fer en divendres o en vigília de festiu, una en dissabte i l’altra en diumenge. Respecte als altres anys, augmenten les morts en dies feiners i baixen en els festius.

LA PREGUNTA

Creieu que és cert que la gent va als supermercats a una hora concreta per lligar?

En aquesta enquesta han votat 142 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't