Els ajuntaments volen que la supressió de passos a nivell es faci abans o en paral·lel al desdoblament

Territori i Sostenibilitat i els ajuntaments de la Garriga, les Franqueses, Canovelles, Granollers, Montmeló, Parets i Mollet han formalitzat les seves consideracions a l’estudi d’impacte ambiental de la proposta de desdoblament parcial de la línia de tren de Vic que ha fet l’Adif.

El 9 Nou
01/05/2016

En general, però, mostren “el seu acord” amb el contingut de l’estudi d’impacte ambiental i en la solució que conté i que servirà de base per a la redacció del projecte constructiu. El conseller Josep Rull es reuneix aquest dilluns a Barcelona amb els alcaldes de l’àrea on hi ha previst aquest desdoblament parcial: de Mollet a la Garriga.

Entre les consideracions, les administracions afectades demanen que la supressió dels passos a nivell es faci “amb caràcter previ o en paral·lel” als treballs per duplicar la via. També demanen que hi hagi un procés de concertació i coordinació amb una anàlisi conjunta de la configuració final prevista i de la vialitat i permeabilitat transversal en aquests àmbits.

També a l’entorn de les estacions. En aquest sentit, es concreta una petició perquè a l’estació de Parets en lloc de passos inferiors per travessar de les vies es facin passos superiors que, al mateix temps, facilitin la permeabilitat entre les dues bandes del traçat ferroviari. La petició es repeteix a l’entorn de l’estació de Granollers-Canovelles.

Les peticions també inclouen la necessitat de fer una estació a l’àmbit sud del Circuit de Catalunya, que doni servei a la instal·lació esportiva però també al poble de Montmeló. Recorden que aquesta ja constava a l’estudi informatiu de 2008, que va caducar, i que ja es va acordar traslladar-la uns metres al sud. Per garantir la seva viabilitat, es demana que el desdoblament de la línia inclogui un tram de recta de 200 metres amb pendent tècnica per poder construir l’estació. Les consideracions també fan referència a la recuperació del baixador de Llerona, a les Franqueses. En aquest cas, se suggereix que es faci un estudi de la “viabilitat tècnica i socioeconòmica de la seva obertura”.

A l’entorn de les estacions ja existents, es proposa la definició completa i específica de les actuacions previstes per a cadascuna de les instal·lacions tant al Departament de Territori i Sostenibilitat com als ajuntaments. Aquí també s’hauria d’afrontar la possible creació d’aparcaments dissuasius a l’entorn de les estacions.

DONAR CONTINUÏTAT

El text de Territori i Sostenibilitat apunta que és “imprescindible i necessari” que s’impulsi “la resta d’estudis, projectes i obres de duplicació” pels trams situats al sud (de Montcada a Parets) i al nord (de la Garriga a Vic) del sector estudiat amb l’objectiu de “millorar la fiabilitat, capacitat i temps de viatge del conjunt de la línia R3 amb caràcter prioritari”. L’Ajuntament de Mollet insisteix en el seu escrit d’al·legacions en la necessitat de soterrat la línia de Vic al seu pas per la ciutat. Amb tot, aquest sector queda fora de l’àmbit de l’estudi d’impacte ambiental.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 871 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't