QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Els Bombers reben al voltant de 50 avisos durant l’episodi de pluges

El temporal provoca inundacions que van afectar l’activitat a Ràdio Televisió Cardedeu

Els Bombers van rebre prop d’una cinquantena d’avisos entre la tarda de dimecres i el matí de dijous per incidents vinculats al temporal de pluja. La situació per precipitacions va deixar, només dimecres, acumulacions de 54,5 litres per metre quadrat a Caldes –segons les estacions automàtiques del Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat)– i uns registres semblants a poblacions com Figaró, on l’Ajuntament també té una estació que compta la quantitat de pluja. La previsió va obligar a la Generalitat a activar la fase d’alerta del Pla INUNCAT per intensitat de precipitació dimecres a la tarda.

Entre els incidents, sobretot hi va haver caigudes d’arbres, alguna esllavissada i inundacions en alguns baixos. Una de les més sonades que s’han vist a les xarxes socials ha estat la que va afectar les instal·lacions de Radio Televisió Cardedeu (RTVC), on es va haver d’aturar l’activitat i les emissions, que encara no s’havien recuperat a l’hora de tancar aquesta edició d’EL 9 NOU, dijous a la tarda.

En aquest cas, l’aigua va entrar per la mateixa paret de la nau on hi ha ubicada la televisió i el mateix dimecres, i també dijous, diverses persones van fer tasques per desembussar les canals. Un de les baixants de la canal seguia embussada aquest dijous a la tarda i s’havia d’arreglar si no volien que els entrés més aigua. Dijous al matí, quan va tornar a ploure, es tornar a inundar una sala de reunions i l’entrada. Fonts de RTVC expliquen que encara no saben del tot com d’afectat podria estar el material que hi ha a les instal·lacions. “Haurem d’esperar a què s’assequi tot, per si tenen humitats a dins”, explica una periodista de la casa, Susanna Cabiscol.

ARBRES CAIGUTS

La majoria d’avisos a Bombers van ser, sobretot per arbres caiguts en diferents poblacions. Algunes de les més repetides són Cardedeu, Sant Fost i l’Ametlla, malgrat que la pluja va queda repartida per tota la comarca. A Llinars, on també es van patir diverses afectacions, la tempesta de dimecres a la tarda va provocar al caiguda d’un arbre de l’avinguda Pau Casals. Es tracta d’un desmai que estava plantat al costat de la plaça Santiago Baiges i davant d’un supermercat. L’arbre es va plantar quan es va fer una remodelació de l’àrea central a la dècada dels anys 90. Aquests arbres tenen un creixement ràpid.

Al mateix municipi, el temporal també va afectar un arbre d’un camí d’accés al Castell Nou i als plataners de l’avinguda Comas i Masferrer.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 187 persones.