Els contraris al pla director del Circuit alerten de l’impacte a l’entorn protegit del Congost

“No ens vendreu la moto” alerta de l’impacte que tindrà el desenvolupament de les zones d’oci, els espais comercials i polígons industrials previstos al Pla Director Urbanístic (PDU) del Circuit sobre l’entorn natural del riu Congost, que està protegit i forma part de la xarxa europea Natura 2000.

El 9 Nou
29/02/2016

“Sorprèn que al miracle que ha representat la recuperació del Congost, que era un dels rius més contaminats d’Europa, ara se li faci aquesta agressió”, va dir Oriol Guinart, una de les persones que va intervenir en la presentació de ‘No ens vendreu la moto’. Per Guinart, l’impacte negatiu sobre l’entorn del riu és una de les escletxes per atacar el PDU, que ja està aprovat definitivament. També ho és l’increment de la contaminació atmosfèrica que pot representar a tot l’entorn de Granollers, “que ja té una denúncia de la Unió Europea pels alts nivells de contaminació” per partícules PM10 i diòxid de nitrogen. “Una mica de coll sí que tenim però passa per una alta mobilització de la ciutadania”, va afirmar Guinart, que va fer una crida a la mobilització. “Ens torna a tocar defensar el territori i, aquest cop, en especial, ens toca als granollerins”, va assegurar Guinart, tot i que va admetre que era una acció de “caça major” perquè es tracta d’“un projecte de país” i amb molts interessos econòmics al darrere. També veuen una oportunitat en la situació política actual: un govern de Junts pel Sí en minoria i format per persones de sensibilitats diverses.

En l’acte, es va fer una exposició detallada del PDU del Circuit que, fins ara, ha estat “força ocult almenys per la gent de Granollers” tot i que comporta “una gran requalificació urbanística”, va recordar Guinart. Pep Medina, membre de la plataforma, va qüestionar aspectes com el fet que es parli d’un pla per impulsar un sector econòmic vinculat al món del motor però la majoria d’espais es destinin a usos comercials i d’oci. “Estem parlant d’un projecte d’oci, de turisme i comercial. Té la mateixa catalogació que BCN World”, va dir Medina, que també va posar en dubte la qualitat i solidesa dels llocs de treball que s’hi puguin crear.

MÉS CARRETERES

A banda, la plataforma va exposar l’impacte de les noves infraestructures lligades al pla: el desdoblament de la C-17 –“Es tracta de construir una autovia nova”, va dir– i de la carretera Interpolar amb un nou gran nus a la cruïlla amb la carretera del Masnou. També va qüestionar que no s’hagi fet cap estudi sobre l’impacte acústic del Circuit annex previst entre el Congost, la carretera Interpolar i l’Eibisi; o sobre l’espai recreatiu, a l’oest de l’avinguda Sant Julià. I va alertar de l’impacte que les zones comercials poden tenir en el comerç local de Granollers i altres pobles.

En una conferència informativa prèvia al local del grup de la CUP a l’Ajuntament, la diputada Mireia Boya, va dir que es tracta d’un intent de vendre’s el territori a interessos privats i va reclamar una planificació territorial global. “No es pot anar fent pedaços”, va dir.

LA PREGUNTA

El Barça eliminarà el PSG a la Champions?

En aquesta enquesta han votat 224 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't