Els joves del fórum de les adolescències L’Arrel, de Granollers, han reclamat a l’alcalde en funcions de la ciutat, Josep Mayoral, més espais d’oci per a ells. En concret, li han proposat la creació d’una discoteca per a joves de 12 a 17 anys. A banda, el col·lectiu ha reclamat més facilitats per accedir en bici i bus als centres educatius, creació d’una agenda jove o un espai per a l’intercanvi de llibres i altres objectes.
Les peticions s’han fet aquest dimecres en la primera audiència del fòrum amb l’alcalde de la ciutat que ha tancat tot un any de treball després de constituir-se per primera vegada a l’inici del curs escolar.
El fòrum està integrat per 40 nois i noies de 12 a 16 anys procedents de centres educatius, públics i concertats, d’entitats de lleure i dels centres oberts. El grup està dinamitzat per Toni Cobos, responsable de programes de Joventut; Francesc Reverter, tècnic d’Educació i Infància, i Joan Camps i la Núria Jubany, dinamitzadors del Gra.
El fòrum ha treballat durant el curs en quatre comissions: igualtat i salut; cultura i temps de lleure; mobilitat, barris i espai públic educatiu; i comunicació. En cada àmbit han reflexionat al voltant de temes que els preocupen: l’assetjament escolar, les violències masclistes, l’atenció a la sexualitat des d’una perspectiva LGTBI, l’oci nocturn o la promoció de la bicicleta.
Mayoral ha recordat als membres de L’Arrel que la ciutat “té sentit si és fruit d’una construcció col·lectiva”. “Es diu que els joves sou el futur, però sou el present: la vostra veu és imprescindible per construir la ciutat que volem”, ha afegit.
Festa per arrencar el nou curs
Els joves han explicat que l’any que ve encetaran el curs amb una festa a la Nau B1 dissenyada per elles mateixos.
El Fòrum és una proposta que està integrada al programa municipal d’educació a temps complet Adolescències360. Aquest posa l’accent en la importància del temps lliure com a temps educatiu per millorar l’accés a noves oportunitats educatives amb equitat, sense exclusions, on cada persona construeixi el seu propi itinerari vital en tots els temps i espais de la seva vida, amb la voluntat de connectar l’educació i els aprenentatges entre el temps lectiu i el no lectiu”, han informat fonts municipals.
{{ comment.text }}