Segons recull l’atestat de l’accident mortal del 29 de setembre a la C-17 a Tagamanent, hi havia hagut tres accidents previs on la causa derivava de la presència d’una pedra a la calçada. Són dos accidents que van passar al quilòmetre 38,5 i un altre que es va produir al 39. Van ser entre els anys 2014 i 2015 i sempre en dies de pluja o mal temps.
Fonts de Territori i Sostenibilitat, expliquen que els tres accidents referenciats pels Mossos a l’atestat van ser protagonitzats per vehicles que van patir una punxada de roda i que, en cap dels tres casos, van provocar ferits. També apunten que s’estableix una pedra com a causa del sinistre a partir de les manifestacions dels conductors afectats i de la compatibilitat dels danys amb els que podria haver causat una pedra. Amb tot, en les inspeccions al lloc d’aquests tres accidents que van fer els mateixos Mossos o tècnics de manteniment de carreteres no es van localitzar més pedres.
Les mateixes fonts també apunten la importància de la distància entre els tres accidents anteriors i el punt on va caure la pedra que va causar la mort de la noia de 29 anys que es va situar al punt quilomètric 38,850. Hi ha entre 150 i 350 metres de distància respecte els punts dels incidents anteriors. Segons Territori, quan es detecta un problema en un talús, s’actua en un tram de 70 metres, que és la zona que es considera de risc. Per això insisteixen que en el talús on va caure la pedra no hi havia hagut cap incident previ.
“TOTALMENT IMPREVISIBLE”, SEGONS ELS MOSSOS
Per la seva banda, l’atestat dels Mossos fixa que la caiguda de la roca que va provocar l’accident i la mort de la noia de Manlleu “va ser totalment imprevisible per a la conductora del vehicle, més tractant-se d’un dia assolellat, sense cap mena de fenomen atmosfèric que pugui fer pensar en aquesta possibilitat”. També recorda que no existeix cap mena de senyalització a la via que indiqui que hi ha perill d’esllavissades. La conductora “senzillament no va poder fer res per evitar interceptar la pedra”, conclouen els Mossos.
STOP ACCIDENTS C-17 CONSIDERA QUE LES MALLES SÓN “UN PEDAÇ”
Per a la plataforma Stop Accidents C-17 les malles que s’han instal·lat a la zona on va caure la pedra que va causar l’accident mortal són “un pedaç”. “Hi ha 200 metres de paret vertical tocant a la via que ningú gosa arreglar”, afegeixen a la seva pàgina de Facebook.
{{ comment.text }}