QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Els Mossos desarticulen un grup acusat de robatoris a les autopistes AP-7 i C-33

Els Mossos d’Esquadra han desarticulat un grup que es dedicava a cometre robatoris, principalment a turistes, a les autopistes catalanes. En total, se’ls imputen 115 robatoris alguns dels quals es van cometre a l’AP-7 i a la C-33.


El 9 Nou
14/10/2013

Els Mossos han desarticulat un grup criminal acusat de 115 robatoris comesos a les autopistes catalanes, alguns dels quals a l’AP-7 i a la C-33. La majoria de les víctimes eren turistes de pas per l’autopista. També estan acusats del robatori de 13 cotxes que després feien servir per robar a les autopìstes.

Segons han explicat els Mossos, “les investigacions es van iniciar quan es va tenir coneixement que entre febrer i juny de 2013 un grup actiu de delinqüents estaven realitzant robatoris en diverses vies ràpides de la xarxa viària del país com l’AP-7, l’AP-2 i la C-33”.

La investigació va permetre identificar els integrants de la banda i confirmar la seva activitat delictiva. Finalment, l’1 d’octubre els agents de la Unitat Central de Multireincidents van detenir quatre persones quan tornaven a casa seva, després de cometre diversos robatoris. Tenen entre 27 i 35 anys.

EL MÈTODE DELS PERUANS

La banda robava a turistes seguint el mètode dels peruans. Circulaven per la carretera fins a trobar un cotxe de turistes. S’hi acostaven i li llençaven un objecte a la part posterior per fer creure als ocupants que havien tingut una avaria. D’aquesta manera, aconseguien que s’aturés al voral i, aleshores, mentre algun dels lladres distreia als ocupants, els sostreien els objectes de valor que trobaven dins del vehicle.

Per fer els robatoris, feien servir vehicles que havien estat robats abans i els canviaven les matrícules per les de vehicles de característiques similars que també robaven.

PER QUÈ A TURISTES?

Robaven a turistes per dos motius. Són persones que estan de viatge en cotxe i que, normalment, porten objectes de valor al damunt (portàlins, iPads, consoles, càmeres de fotos…) i força diners en metàl·lic. Però també perquè en estar de viatge no fan la denúncia fins que arriben al seu lloc de destií. Això dificulta la feina dels investigadors.

PRESÓ PER ALS QUATRE DETINGUTS

Segons el comunicat dels Mossos, “després de passar a disposició judicial, tres dels quatre detinguts han ingressat a presó”. Amb tot, els Mossos no descarten noves detencions relacionades amb aquest grup, que es dóna per desarticulat.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 543 persones.