El Grup Operatiu de Prevenció i Proximitat dels Mossos de la comissaria de Granollers aposta per l’ús del Whatsapp com a via de comunicació directa amb els comerciants agrupats per àmbits territorials o per tipus d’establiments en el cas d’estancs o farmàcies.
A través de Whatsapp, els Mossos traslladen consells o informacions que poden ser d’interès. A la vegada, el canal és bidireccional i permet als comerciants fer arribar preocupacions a la policia. Amb tot, el sistema no substitueix el telèfon 112, que és el canal per alertar de les emergències.
La informació es canalitza a través de representants de les diverses associacions i, a la vegada, ho fan arribar al conjunt de botiguers a través dels grups que ja hi havia en marxa en la majoria de casos.
En paral·lel, els Mossos han estat fent un seguit d’enquestes a botiguers de diverses poblacions com Canovelles, Granollers, Vilanova, la Roca, Llinars, Aiguafreda o Figaró per conèixer les seves inquietuds i, a partir d’aquí, elaborar un pla d’actuació específic per donar-hi resposta.
A banda, fan xerrades ràpides i concretes a treballadors de determinats comerços com supermercats, farmàcies i estancs per informar-los de les tipologies delictives més habituals que es donen.mos
{{ comment.text }}