Els trens suprimits a l’R3 tenien ocupacions inferiors a 156 viatgers

La mitjana de passatgers en hora vall és de 250 persones a la línia del Nord

El 9 Nou
24/09/2020
Granollers

Els sis trens que van deixar de circular la setmana passada entre les estacions de l’Hospitalet i Granollers-Canovelles, a la línia R3, tenien una mitjana d’usuaris que anava de les 46 a les 156 persones. La mitjana dels sis serveis és de 84 persones.

És una xifra clarament inferior als 250 viatgers que la línia registra en les expedicions en hora vall (les de menys demanda). En hora punta, poden arribar als 500 viatgers, segons les dades aportades pel Departament de Territori i Sostenibilitat.

La poca demanda és un dels arguments que han servit per justificar les supressió de les tres expedicions per sentit. També hi ha les dificultats generades per les obres que s’estan fent als accessos ferroviaris a Barcelona. Per exemple, a la zona de la futura Sagrera. Aquestes, però, tenen més incidència en les circulacions en hora punta.

Tot i això, recorden, es va poder recuperar el tren semidirecte que va i ve de Ripoll i que sí que circula en hora punta pel tram dels túnels de Barcelona.

Des de Territori apunten que hi ha alternatives abans i després als serveis eliminats. També hi ha altres opcions com les línies de Sagalés fins a Barcelona o, per als usuaris de poblacions com Granollers, Mollet i Montcada, els serveis de l’R2. Els trens alternatius de l’R3, però, passen, en el millor dels casos, 18 minuts abans o surten 19 minuts després. Tot i que en la majoria d’expedicions suprimides els trens alternatius circulen entre 25 i 30 minuts abans o després.

El darrer tren de la nit

En el cas del darrer tren que arribava a Granollers-Canovelles a la nit (00.40), l’única alternativa és una circulació que surt de l’Hospital 1 hora i 27 minuts abans. Des de la plataforma d’usuaris Perquè no ens Fotin el Tren es qüestiona especialment la supressió d’aquesta expedició que acabava el seu recorregut a Granollers-Canovelles.

“És un tren que nosaltres havíem demanat que pogués allargar el seu recorregut fins a la Garriga i Vic per poder donar l’opció d’anar i tornar de Barcelona amb transport públic quan es fan també activitats d’oci a la nit”, diu Maria Coma, membre de la plataforma. Ara, el darrer tren surt de Sants a 2/4 d’11 de la nit i passa per Granollers-Canovelles poc abans d’1/4 de 12.

Més crítiques

A les crítiques per la supressió dels combois de l’R3, s’hi han afegit altres veus. L’associació Àmbit B-30 reclama la recuperació d’aquestes circulacions. Josep Monràs, president de l’entitat i alcalde de Mollet, s’ha adreçat per carta al conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet. Per Monràs, la retallada “comporta un pas enrere en l’objectiu de fer de la línia R3 un servei de qualitat”.

L’executiva de Catalunya en Comú al Vallès Oriental critica que l’R3 “des de fa anys, és una línia precària que acumula deficiències i demores constantment”. “Reduir-ne les freqüències és un nou càstig a les usuàries del servei que fa anys que acumulen desatencions”, asseguren.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 70 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't