Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Els viatgers de bus als corredors amb línies exprés creixen un 7%

La que més creix és la de Vallromanes cap a Barcelona per Alella amb un 12%

La xifra d’usuaris dels corredors amb serveis d’autobús interurbà que tenen línies exprés al Vallès Oriental van experimentar un creixement mitjà del 6,6% entre els anys 2017 i 2018.

En xifres percentuals, el corredor que guanya més viatgers és el de la línia e19, que, des del novembre de 2016, connecta Vallromanes amb Barcelona passant per Alella, al Maresme. L’any passat va sumar el 12,27% de viatgers i va arribar a 194.130 en total (inclou els usuaris dels serveis convencionals i dels serveis exprés amb menys parades que permeten reduir el temps de viatge.

Segons les dades facilitades pel Departament de Territori i Sostenibilitat a EL 9 NOU, per sobre de la mitjana vallesana, també han quedat els increments del corredor entre Mollet i Barcelona (8,5%) i de la vall del Tenes (7,43%). En canvi, ha quedat una mica per sota el corredor entre Caldes i Barcelona amb una pujada del 6,4%. La xifra més baixa –tot i que els números també són positius– es dona al corredor de la línia entre Mataró, Granollers i Sabadell, que guanya el 2,58% de passatgers.

Les dades d’aquest 2019 també són positives, i durant els primers 10 mesos de l’any marquen una tendència a l’alça. El corredor entre Mataró i Sabadell passant per Granollers ha sumat en 10 mesos més passatgers (694.557) que els que havia registrat en tot l’any 2016 (626.783). El corredor entre Bigues i Riells i Barcelona ha acumulat fins a l’octubre més usuaris que els que va tenir en tot l’any 2015: 860.878 respecte a 843.717.

La implantació dels serveis exprés és un dels factors que el Departament de Territori i Sostenibilitat apunta com a facilitador de l’increment dels usuaris de les línies interurbanes d’autobús, que al conjunt de Catalunya ha estat del 37,5% en la darrera dècada.

Però hi ha altres factors: “També s’han introduït altres millores com ara l’optimització i el reforç de les connexions amb les universitats i els diferents hospitals comarcals distribuïts per tot el territori, la creació de serveis suburbans i comarcals o la intermodalitat entre els serveis ferroviari i del bus, entre d’altres”, valora Isidre Gavín, secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat.

LA PREGUNTA

Davant l’anunci de nevades és millor limitar el trànsit i suspendre classes preventivament?

En aquesta enquesta han votat 131 persones.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.