Els viatges amb cotxe a Granollers cauen del 26% al 17% en 10 anys

Els desplaçaments amb vehicle privat a la ciutat de Granollers s’han reduït en prop de deu punts en 10 anys, entre el 2006 i el 2016.

El 9 Nou
04/05/2016

Són les dades d’un estudi que ha fet l’Ajuntament dins del procés de renovació del Pla de Mobilitat Urbana que ha de substituir l’actual, que es va aprovar l’any 2009 i que tenia vigència fins aquest any 2016. L’estudi fet l’any 2006 reflectia que un 26,2% dels desplaçaments per la ciutat es feien amb cotxe mentre que l’estudi actual, 10 anys després, indica que només representen el 17,7%.

El regidor de Serveis, Juan Manuel Segovia, va posar de relleu l’evolució dels desplaçaments en el ple de l’Ajuntament d’aquesta setmana, en què es va aprovar una prorroga del Pla de Mobilitat per mantenir la seva vigència mentre es redacta el següent, que serà vigent entre els anys 2017 i 2023.

A més de disminuir els desplaçaments amb cotxe, fet que el govern municipal atribueix a l’ampliació de les àrees restringides al trànsit i als efectes de la crisi, el darrer estudi indica que els desplaçaments a peu són majoritaris i fins i tot creixen, ja que van passar del 71% al 78,8%. Els desplaçaments amb bicicleta van passar del 0,4% a l’1,3% i els que es fan amb transport públic del 2,4% al 2,2%.

El punt es va aprovar amb els vots a favor del PSC, Ciutadans i el PP, l’abstenció de CiU i ERC, i el vot en contra de la CUP. El regidor de la CUP Eduard Navarro va advertir que el problema de la contaminació “és molt greu i urgent” i va lamentar que, segons ell, el govern de la ciutat “no ha posat tots els mitjans”. Considera que la ciutat “hauria d’haver estat més ambiciosa” i va expressar la seva preocupació per l’impacte de projectes com el Pla Director Urbanístic (PDU) del Circuit o el desdoblament de la C-17. Va lamentar que el PSC no hagués pres cap iniciativa parlamentària per reduir l’impacte de la ronda Sud de Granollers i en canvi sí que ho va fer per posicionar-se a favor del desdoblament de la C-17. I va posar com a exemple el municipi de Lliçà d’Amunt, on l’Ajuntament ha restringit el trànsit a les nits pel carrer Francesc Macià.

Des del PSC, el portaveu, Jordi Terrades, va dir que compartia la preocupació de la CUP per la mala qualitat de l’aire, però va advertir que aquest no és un problema només de Granollers, sinó de tota l’àrea de Barcelona. Va remarcar que la situació geogràfica de la ciutat afavoreix que molta de la contaminació que pateix provingui d’altres àrees i que arriba a través del corredor del Besòs i el Congost. I va lamentar la manca de resposta de la Generalitat a les demandes fetes per l’Ajuntament per identificar la procedència de la pol·lució en forma de partícules PM-10. “No és de rebut que la resposta de la Generalitat sigui que no té prou recursos per fer estudis i identificar els focus de contaminació. Cal ser valent i que les mesures del pla de qualitat de l’aire no siguin només voluntàries”.

Per la seva banda, Segovia va advertir que la futura entrada en servei del centre logístic de Mango a Lliçà d’Amunt suposa “una greu amenaça” per a la carretera C-17, ja que sumarà uns 4.000 camions diaris “en una via que ja està prou saturada. Els que ho patirem serem nosaltres per trobar una sortida a l’enrenou que es pot produir a la C-17”, va advertir.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 876 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't