Amb l’inici del curs es torna a reactivar el Projecte Grana de voluntariat educatiu, un grup de persones que dona suport als centres que ho necessiten. “Per a aquest curs voldríem arribar al centenar de voluntaris per poder cobrir les demandes dels centres de Granollers”, explica Agnès Boixader, membre de l’entitat.
En les properes setmanes esperen poder posar-se en contacte amb els centres per veure quines noves demandes hi ha. “Nosaltres col·laborem amb pràcticament totes les escoles públiques de Primària de la ciutat, els instituts Vallbona, Cumella, Bellera i Marta Estrada, i algunes escoles bressol. L’any passat va ser el primer cop que col·laboràvem amb l’Educem i aquest curs hi continuarem.
Des de Grana principalment fan reforç en l’escriptura i la lectura per a infants de 6 a 8 anys, però també acompanyen en sortides o altres projectes propis del centre. “On necessitem més voluntaris és a la Secundària. Els alumnes de primer i segon d’ESO tenen dificultats amb la llengua i les matemàtiques. Nosaltres som sovint a l’aula o en alguna estança de l’institut i quan cal acompanyem en el que explica el professor.”
El projecte, que ara ha fet 10 anys, ha anat creixent a poc a poc. “Les valoracions sempre són bones per totes bandes. Els voluntaris surten amb la sensació d’estar ajudant amb coses importants i els centres ens han agraït la tasca. A les últimes dues trobades de final de curs hem tingut molts equips docents que han vingut. Els nens gaudeixen de tenir algú amb qui llegir, dibuixar o fer manualitats. Es crea una relació bonica on tenim en compte cada nen, és un tracte molt personalitzat. Com a voluntària també és molt d’agrair conèixer l’aula amb el anys.”
Per participar al voluntariat es pot contactar directament l’entitat, el centre on es vol fer el voluntariat o el Centre de Cultura de la Pau de Can Jonch. El curs 2023/2024, el projecte Grana va comptar amb 159 voluntaris repartits pels centres. Per participar-hi no cal ser docent ni estar jubilades, “només cal tenir ganes d’ajudar infants i adolescents en el seu aprenentatge”.