QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Entre quatre i deu trens diaris més els caps de setmana a les estacions de l’R3 del Vallès Oriental

Els feiners hi ha entre quatre i set serveis més, segons l’estació

Els nous horaris de la línia R3, que van començar-se a aplicar dissabte de la setmana passada, comporten un increment d’entre quatre i deu circulacions –de dues a cinc per sentit– els caps de setmana i dies festius a les set estacions que donen servei al Vallès Oriental.

Les parades que experimenten una millora més notable són les de les Franqueses, Figaró i Sant Martí de Centelles, que fan servir els veïns d’Aiguafreda, amb cinc circulacions més per sentit. Han passat de les 34 (17 per sentit) que hi havia fins ara a 44 (22). A la Garriga, s’hi aturen vuit combois més que abans (de 48 a 56 en totes dues direccions) mentre que la millora és més reduïda a les estacions de Mollet-Santa Rosa i Parets (de 50 a 56) i de Granollers-Canovelles (de 52 a 56).

Rodalies va publicar dijous el horaris complets en format pdf que permeten un estudi més detallat de les millores al servei. Els dies feiners, com avançava EL 9 NOU divendres, la xifra de circulacions també puja però menys: n’hi ha quatre més (dues per sentit) a Mollet i Parets, sis més (tres per sentit) a Granollers, les Franqueses, Figaró i Sant Martí de Centelles i set més a la Garriga (tres més en sentit Vic i quatre en direcció a l’Hospitalet).

En un comunicat, la plataforma d’usuaris Perquè no ens Fotin el Tren, valoren que els nous horaris “recuperen freqüències i aquestes són més homogènies i, per tant, comporten una major simplicitat de lectura de l’horari”.

“Hi ha una millora notable en quasi tots els aspectes de l’oferta en el tram Barcelona-Vic però la millora s’atenua a partir d’aquí”, diuen des de la plataforma, que també celebren que deixi de ser necessari el servei amb bus alternatiu entre les Franqueses i la Garriga per les obres.

Tot i això, apunten alguns aspectes negatius com, per exemple, que l’última sortida de Granollers-Canovelles cap a Barcelona s’avança més d’una hora, “fet que pot perjudicar la mobilitat d’oci de vespre o activitats culturals”, lamenten. “Sabem que en una línia de via única és complicat aplicar un esquema cadenciat i que això comporta algunes penalitzacions de contrapartida”, diuen des de l’entitat.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?