L’escola Salvador Espriu, de Granollers, ha fet aquest dissabte una festa per tal de mostrar a la ciutat la reforma que s’ha fet al pati a partir d’un projecte finançat amb els Pressupostos Participatius.
S’han fet nous jocs més diversos, naturals, educatius i inclusius, s’ha ampliat la vegetació i els espais d’ombra amb un pressupost de 140.000 euros.
També s’ha adaptat l’espai a les necessitats de l’emergència climàtica, amb reg automàtic i millora del drenatge per aprofitar millor l’aigua de pluja.
Centenars de persones han assistit a la festa que ha començat amb una explicació de tot el procés per part dels mateixos alumnes.
Tot seguit, s’ha tallat la cinta de manera simbòlica, s’ha servit un berenar amb fruita i han actuat diversses entitats de cultura popular de la ciutat.
“El projecte el va presentar la comunitat educativa i va ser un dels que es van votar en el procés dels Pressupostos Participatius. Des de l’Ajuntament estem contents de poder acompanyar iniciatives ciutadanes“, deia l’alcaldessa, Alba Barnusell.
“Els he transmès que mai deixin de jugar, petits i grans, i també el respecte pel seu pati, però també per l’entorn de tots i de totes”, ha afegit Barnusell.
“Aquest és un pati viu. Ara estem unes famílies i d’aqui a uns anys n’hi haurà d’altres. Les necessitats que tenim ara no seran les mateixes. Aquest pati està pensat pel canvi climàtic. Hem fet uns drenatges i hi ha com uns pous que guardaran aigua per abastir els arbres que hem plantat”, deia el president de l’Associació de Famílies d’Alumnes (AFA), Ignasi Pijoan.
La directora de l’escola Tània Vera, remarcava que es tracta d’una festa “conjunta de l’AFA, l’escola i les entitats de la ciutat” I sobre el projecte, afegia que “ha nascut dels somnis dels infants, com han explicat els delegats i delegades, i el paper de les famílies i els mestres. Entre tots hem teixit aquest projecte que ha anat creixent”.
Vera remarcava que l’ús del pati ha permès veure “dinàmiques diferents. Nens i nenes que tiraven molt cap al futbol ara ja tenen altres espais importants per poder gaudir. Hi ha la part de la cabana, les àgores, un espai més tranquil per fer lectura a l’aire llliure…”
Destacava també la funció pedagògica de l’espai transformat. “El fem servir per sortir a fora a explicar contes, fer teatre… La part del turonet també serveix per fer el circuit d’educació física. Els diferents espais han servit per maneres de fer diferents“.
La directora de l’escola posava de relleu que els trossos de la cinta que s’ha tallat en la inauguració s’han començat a posar lligats a la tanca de l’escola. “Això ho deixarem en uns cabassos perquè els que vulguin vagin posant la cinta a la tanca a les hores del pati, com un racó més“.
{{ comment.text }}