El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha adjudicat el projecte d’obres de la nova estació de Rodalies de Parets per 17 milions d’euros, IVA inclòs, a la UTE integrada per les companyies OHLA i Agrupació Guinovart Obres i Serveis Hispània. La licitació es va fer per 19,4 milions.
L’obra s’inscriu en el conveni subscrit entre Adif, la Generalitat i l’Ajuntament de Parets, per potenciar el transport públic i Adif va assumir el sobrecost sobre el primer projecte. La nova estació estarà integrada per un nou edifici de viatgers, zones verdes, aparcaments i àrees d’esbarjo.
Les obres, a més, donaran resposta a un nou model de mobilitat, ampliant-ne l’àrea d’influència i potenciant els criteris de sostenibilitat. L’estació es configurarà sobre una llosa de 96,5 metres que cobrirà les vies, aprofitant la trinxera per on passa la línia ferroviària i augmentant l’espai per als serveis entre els quals hi haurà el punt de venda i d’atenció al client, els lavabos i la cafeteria, entre altres.
“L’equip de govern celebra aquesta bona notícia perquè es compleixen els terminis que es van fixar amb el Govern de l’Estat, alhora que es mostra molt satisfet, ja que veurem portar a la realitat de Parets del Vallès la construcció d’una estació de tren moderna, sostenible i integrada a la trama urbana”, ha dit el regidor d’Urbanisme de Parets, Lucio Gat.
El projecte compta amb una zona d’aparcament i espais reservats per a cotxes elèctrics, persones amb mobilitat reduïda, motocicletes i bicicletes, així com les connexions de vianants amb el carrer del Pont i l’avinguda Espanya.
En aquest darrer cas, l’accés es farà a través d’una nova passarel·la per als vianants, reforçant la permeabilitat entre el nucli antic i el barri de l’Eixample i una millora de la integració urbana, amb la zona de vianants de l’avinguda de l’Estació.
Les obres de la nova estació de Rodalies de Parets compten amb finançament europeu del fons Next Generation EU, a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR).
{{ comment.text }}