FEMVallès demana una aposta per una visió més estratègica per millorar la mobilitat ferroviària al Vallès

Demanen una entesa entre Adif i Generalitat per concretar el model per fer arribar el tren a l’aeroport del Prat

La plataforma FEMVallès reclama una aposta amb visió estratègica en el Pla de Rodalies de Catalunya per millorar la mobilitat ferroviària a l’àrea del Vallès.

El col·lectiu, integrat per membres d’entitats com la patronal Cecot, la Cambra de Comerç de Terrassa o Via Vallès, es va reunir dimecres amb el director del Pla, Pere Macias, una trobada d’on asseguren sortir-ne satisfets perquè el full de ruta segueix el seu camí, però on van demanar avançar per a millorar l’estructura de la xarxa a l’àrea metropolitana.

Entre d’altres, reclamen entesa entre Adif i Generalitat per definir el model ferroviari d’arribada a l’aeroport del Prat, on el primer defensa l’extensió de línies de tren ja existents i el segon la creació d’una llançadora.

La reunió telemàtica va servir per conèixer l’evolució del projecte que ha de millorar la mobilitat en tren a l’àrea metropolitana. “S’està avançant en el desdoblament de la línia R3 de Rodalies, en el soterrament de l’R2 a Montcada i Reixac, amb una tercera via i que és una operació complexa, i s’està treballant en dues estacions noves a Terrassa Oest i a Can Llong de Sabadell”, explica Manel Larrosa, vocal de FEMVallès.

És per això que des de l’entitat es mostren “satisfets” perquè el Pla segueix el seu curs, si bé demanen més implicació. “Seguim reclamant una visió més estratègica i estructural”, assenyala Larrosa.

Una de les reclamacions que més fan ressonar des del col·lectiu és la creació de dos nodes que permetrien connectar la via R8 de Rodalies amb les S1 i S2 de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). El primer se situaria a l’alçada de l’Hospital General de Catalunya i el segon a la de l’estació de Volpelleres, totes dues a Sant Cugat del Vallès, i requeriria moure les parades de Rodalies fins la intersecció amb les d’FGC.

El col·Lectiu també reclama la creació de trens semidirectes. Tot i que el seu plantejament se centra en la línia R4, asseguren que caldria estendre aquest model arreu de la xarxa.

El tren a l’aeroport

Un altre dels elements abordats és la connexió ferroviària amb l’aeroport del Prat. La Generalitat opta per crear una llançadora, mentre que en la reunió Macias s’hauria mostrat partidari d’aprofitar alguna de les línies ja existents i que ja creuen el subsòl de la capital catalana.

“Al·leguen que les línies de Sants estan col·lapsades, i fer emergir una llançadora bloquejaria la via”, detalla Larrosa, tot apuntant que utilitzaria la infraestructura ja existent. Sobre la taula hi sumen la veu del territori, que demana que línies com l’R4 s’allarguin per poder anar, per exemple, de Manresa, Terrassa o Sabadell directament a l’aeroport sense baixar del tren.

“El problema és la manca de diàleg entre Adif i la Generalitat, o es posen d’acord o tindrem un mal panorama en detriment del servei”, adverteix Larrosa. De la mateixa manera, reclama una millora del plantejament ferroviari per a Catalunya, on no és previst fer trams nous de Rodalies en els propers anys, mentre que a Madrid es preveu crear 60 quilòmetres més de vies.

LA PREGUNTA

La cimera del clima que es fa a Bakú acabarà amb avanços per frenar el canvi climàtic?

En aquesta enquesta han votat 465 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't