QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Fil a l’agulla al projecte bàsic de la nova església de Bellavista

Es calcula que l’Ajuntament pot donar el permís d’obres per fer l’edifici durant el 2026

La nova església de Bellavista encara la recta final per a l’inici del projecte bàsic, abans de fer el projecte executiu i licitar l’obra perquè pugui ser una realitat el nou edifici projectat a la plaça Nova. Actualment encara falta l’aprovació per part de l’Ajuntament de les Franqueses del Pla de Millora Urbana, que ja està redactat, perquè més tard es pugui obtenir la llicència d’obres.

Tot això passa després que els últims mesos ja s’hagin fet passes per accelerar la construcció de la nova parròquia, amb el canvi a ús religiós del solar on se situarà l’església i també l’avançada del projecte dins l’ordre de prioritats per construir que té el Bisbat de Terrassa sobre la taula.

L’arquitecte de l’obra, Vicenç Oliveras –que també havia fet l’església de la Torreta i l’ampliació de la parròquia de Fàtima–, insisteix que el projecte de Bellavista està avançat i que falta determinar algun detall, com la configuració de l’espadanya-campanar. S’espera que, amb aquest canvi, que no està reflectit a la imatge adjunta d’aquest article, s’aconsegueixi una millor integració d’aquest element amb la façana de l’església i una imatge “més senzilla, ordenada i clara”, en paraules del mateix Oliveras.

La nova església de la plaça Nova estarà composta per dues plantes: una planta baixa, amb l’espai per a cerimònies, el despatx parroquial i un petit habitacle, i una de semisoterrada, on hi haurà una sala d’usos múltiples i una sèrie de despatxos. Totes dues plantes faran un conjunt edificat d’uns 700 metres quadrats.

Al nivell del semisoterrani, a més a més, hi haurà un pati. Si tot va bé, calculen que el consistori podrà donar el permís d’obres el 2026, segons explica el rector de la parròquia de Bellavista, Pepe Baena, i l’església quedi construïda els mesos posteriors.

Mentre això no passi, la parròquia està pendent de fer un pla de viabilitat econòmica per costejar l’edifici, que majoritàriament s’encarregarà de pagar el bisbat. El seu vicari general, Fidel Catalán, insisteix que el cost de l’obra quedarà estipulat una vegada s’hagi fet el projecte, però les primeres estimacions fan pensar que ascendirà a 1,5 milions d’euros. Part d’aquests diners es pagaran presumiblement amb la venda dels dos locals que actualment utilitza la parròquia de Bellavista als carrers Ponent i Barcelona. La nova església permetrà augmentar la capacitat dels locals actuals.

Un mural per anunciar la nova església

La parròquia de Bellavista ha començat a pintar un mural en un mur que queda a l’exterior del solar on hi haurà l’església, a la plaça Nova, que anunciarà el nou edifici. La paret ja s’ha pintat de blanc i aquest divendres i dissabte s’hi han pintat les lletres. Els propers dies quedarà pintada la il·lustració, que inclourà una imatge de la parròquia i gent dirigint-s’hi, dissenyada per Xavi Rossell. Dimecres a la tarda uns 20 nens de catequesi van estampar al costat les seves mans amb pintura i hi van fer altres dibuixos lliurement.

Una vintena de nens van estampar dimecres les seves mans en el mural que la parròquia de Bellavista està fent a la plaça Nova / Griselda Escrigas

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 165 persones.