El projecte compta amb un pressupost de 13 milions i consisteix en el muntatge en doble via de 12,7 quilòmetres amb origen a Barcelona, passant pel pont de Bac de Roda en la zona de La Sagrera i amb punt final al Mollet on connectarà amb el projecte de via del tram Mollet-la Roca. Aquesta era una de les dues licitacions que faltava per desencallar per completar la línia que uneix Barcelona- Figueres.
Dues licitacions d’obres de l’alta velocitat entre Barcelona i Girona havien quedat pendents amb el canvi de govern a Madrid. Es tracta del muntatge de via entre l’estació de la Sagrera i Mollet del Vallès i l’equipament de les andanes de la nova estació del TAV a Girona i la connexió amb l’actual. Tal com va avançar la ministra de Foment, Ana Pastor, aquestes dues licitacions s’han desencallat aquest mes de març, concretament en el darrer Consell de Ministres del mes, celebrat aquest divendres.
El projecte planteja la construcció de sis quilòmetres de la via en placa per evitar la transmissió de vibracions a les edificacions properes als túnels de Sant Andreu i Montcada i Reixac i la resta del trajecte es realitzarà sobre balast. Així, en el tram de La Sagrera es muntarà una doble via provisionalment per permetre la circulació directa entre Barcelona Sants i la frontera francesa, mentre es construeix l’estació de la Sagrera.
El contracte també contempla el muntatge d’una via al llarg de 3,8 quilòmetres en la zona de Montmeló, el tram de Mollet del Vallès- Montornès del Vallès.
El procés de muntatge se centralitzarà en la base situada a Sant Feliu de Buixalleu, amb provisions auxiliars situades a La Llagosta, Sant Andreu i La Sagrera.
D’aquesta manera, es portaran a terme actuacions mediambientals que consistiran en la restauració de les instal·lacions de provisions de la Llagosta, on es realitzaran sembres, plantació d’arbres i arbusts i, s’executaran labors de conservació. També s’efectuaran treballs complementaris com la creació d’accessos a la plataforma, la reposició de camins d’accés i l’execució de tancaments i canalització pel cablejat d’instal·lacions ferroviàries.