D’aquesta manera, es desencalla aquest pas previ indispensable per a l’inici de les obres d’urbanització de la llosa de formigó sorgida amb la construcció dels túnels de la línia convencional i de la línia d’alta velocitat. L’Ajuntament, que ho havia reclamat amb insistència en els darrers mesos, ha rebut la notificació aquest mateix dimarts.
L’alcalde, Antoni Guil (PSC), destaca que aquest “és un pas endavant per conèixer exactament les tasques a fer d’acord amb el planejament que ja tenim aprovat i el projecte que s’elabori”. “En els propers mesos hem d’anar evolucionant el projecte per tenir-lo redactat el primer semestre de 2014”, assegura Guil. Això permetria tirar endavant durant l’any que ve la primera fase de les obres, al tram central del túnel. L’Ajuntament i Foment, “donada la complexitat pressupostària i del context actual”, han pactat “fer l’obra en tres fases”, explica Guil a EL 9 NOU.
La primera fase serà al tram central: des de la nova estació de Rodalia fins al carrer Pompeu Fabra, on hi havia l’antic pont. La segona fase serà la que va de Pompeu Fabra fins a la boca nord del túnel, tocant als viaductes. Per al final, es deixa el tram meridional: de l’estació fins a la boca sud. Aquesta és una zona més industrial i, per tant, amb menys habitatges.
Fins ara, s’havien fet algunes mesures d’integració del túnel. Per exemple, s’ha executat el perllongament de carrers com Lluís Companys i Josep Tarradellas, a tocar de la nova estació, fins al carrer del Primer de Maig, que ja és definitiva. A la zona nord, s’han adoptat mesures correctores a l’entorn dels carrers Mogent o Doctor Robert, per enjardinar els laterals de l’estructura de formigó.
{{ comment.text }}