Foment només planteja modificar el traçat actual de la línia de Vic a Llerona

L’estudi d’impacte ambiental per al desdoblament de la línia de Vic entre Parets i la Garriga només preveu modificar el traçat actual de la infraestructura en un tram de 800 metres entre la zona nord del nucli urbà de Llerona –prop de l’antic baixador– i l’entrada a Can Baldich i la Milanesa.

El 9 Nou
18/04/2016

A la resta de traçat (són 17,4 quilòmetres), la via actual no es modifica i la segona via es construeix just al costat: a la banda de ponent des de Parets fins a Llerona i, a la banda de llevant, des de Llerona fins al final del tram estudiat, uns metres més enllà de l’estació de la Garriga.
A la pràctica, això farà compatible les obres de desdoblament amb la circulació de trens. També permetrà la conservació de les principals infraestructures ja existents, com els ponts sobre la C-17 i sobre el riu Tenes, a Parets; el pont de ferro sobre el Congost, entre Canovelles i les Franqueses, o el pont sobre el torrent d’Els Gorcs, en terme de les Franqueses.

La declaració d’impacte ambiental que l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha fet arribar als ajuntaments és global per a tot el tram entre Parets i la Garriga, tot i que, en principi, la previsió és executar primer el desdoblament entre les estacions de Parets i Granollers-Canovelles i entre les estacions de les Franqueses i la Garriga, quedant-ne fora el tram de Canovelles.

A Llerona, el traçat actual es desviarà a partir de l’actual pont que ara travessa les vies per sobre, que caldrà enderrocar. Se substituirà per un nou pas per a vehicles sobre les vies del tren que es construirà al sud del nucli urbà per connectar amb el carrer Àngel Guimerà i un nou vial que es farà a l’oest de les vies i donarà accés als dos habitatges que hi ha en aquest cantó.

A partir d’aquest punt, la traça es desvia uns metres cap a l’oest. Per això, caldrà enderrocar l’actual pont de via única sobre la carretera de Llerona a l’Ametlla (la BV-1433) i fer un nou pas inferior sota les vies, just al costat. Al nord de la carretera, el nou traçat ferroviari es dibuixa per damunt d’un habitatge que hi ha al peu de la carretera i afecta també construccions auxiliars d’una casa que hi ha més al nord i l’antiga caseta que hi ha al costat de la via actual. També es modificarà l’accés al barri de Can Baldich i a l’antiga La Milanesa amb l’enderroc de l’actual pont i la construcció d’un nou pas superior sobre la doble via –uns 70 metres al nord de l’actual– i d’un nou camí d’accés perquè les vies de la banda de ponent se situen just damunt de l’actual vial. Passats uns 100 metres de l’actual pont d’accés a Can Baldich, l’estudi ja preveu que es torni a aprofitar l’actual via única existent. A partir d’aquí, però, la segona es construirà per la banda de llevant. Això implica que el nou viaducte de 40 metres de longitud per damunt del torrent dels Gorgs s’hagi de fer entre l’actual i l’antiga N-152a. També obligarà a allargar 70 metres el túnel sota les vies del tren que hi ha al nord de l’accés al barri dels Gorcs, a Llerona, cap a la zona on ara hi ha la parada d’autobús en direcció a la Garriga.

CINC VIADUCTES I UN TÚNEL NOUS

Cap dels actuals viaductes del tram de l’R3 entre Parets i la Garriga estan preparats per la construcció d’una segona via. Per això, caldrà fer-ne un de nou –també de via única– que conviurà al costat dels ja existents. El més llarg serà el que travessarà el passeig de la Ribera i el riu Congost, entre Canovelles i les Franqueses, que tindrà 206,5 metres de llargària. A Parets, el nou viaducte sobre el Tenes tindrà 136 metres. Els altres tres són força més curts: 49,3 metres sobre la C-17 a Parets; 40 metres, sobre el torrent dels Gorcs, a Llerona, i 26 metres sobre la connexió viària entre l’AP-7 i la C-17, a Parets. Tots es construiran amb pilars i bigues de formigó amb un tauler superior de nou metres d’amplada.

El tram inclòs a l’estudi té un sol túnel, que està situat a Montmeló, al límit amb Parets. Com passa amb els viaductes, se’n construirà un de nou a la banda de ponent amb el sistema de murs pantalla.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't