Un problema en la qualitat del material que es va fer servir per rejuntar les rajoles va propiciar que part de les peces es desenganxessin i ballessin fins a l’altura del carrer Sant Roc.
Aquesta anomalia es va detectar enmig de l’obra i, per aquest motiu, ja es va canviar el material que es feia servir per rejuntar les rajoles en la segona part de l’actuació, des de la Fonda Europa fins al carrer Torras i Bages. “Aquest altre material no ha donat cap problema”, destaca el regidor d’Obres i Projectes. Per forçar la reparació, l’Ajuntament no va tornar l’aval que havien aportat les dues empreses com a garantia a l’inici de la reforma.
L’actuació de millora es fa a les rajoles de la part central de l’antiga carretera que són les que estan més afectades perquè es malmeten amb el pas de vehicles de càrrega i descàrrega de botigues i mercat setmanal. No s’actua als laterals on només hi passen persones i on no s’han detectat problemes. Les peces es rejunten amb un nou material i, si n’hi ha una alguna de trencada, se substitueix.
El cost d’aquestes obres l’assumeix una de les dues empreses –l’altra ja no existeix– que van formar la unió temporal d’empreses a qui es va adjudicar la reforma d’Anselm Clavé, que va acabar fa poc més de tres anys.
REPARACIÓ AL CARRER BARCELONA
Les obres de reforma de la casa coneguda com Ca la Magdalena, a la cruïlla del carrer Barcelona i la plaça Manuel Montanya, també han malmès el paviment d’aquesta zona de l’illa de vianants. Ara, segons ha explicat el regidor Albert Camps, l’empresa responsable de la reforma farà una intervenció al paviment per reenganxar les rajoles que han quedat soltes pel pas de vehicles de gran tonatge.