Granollers assaja al carrer Ricomà noves fórmules per donar prioritat a vianants

Des de dijous, el carrer Ricomà està tallat al trànsit entre els carrers Príncep de Viana i Isabel de Villena, al centre de Granollers. La restricció s’ha fet coincidint amb la festa del barri, però a diferència del que passava altres anys, s’allargarà durant tota aquesta setmana.

El 9 Nou
23/09/2011

L’Ajuntament de Granollers assaja noves fórmules per donar preferència als vianants al centre de la ciutat amb un tall de trànsit experimental de deu dies al carrer Ricomà.

La restricció al pas de vehicles va començar dijous entre els carrers Príncep de Viana i Isabel de Villena coincidint amb la festa del carrer. A diferència d’altres anys, el tall s’allargarà fins aquest diumenge. A partir d’aquest dilluns, es col·locaran bancs i altres elements de mobiliari urbà al carrer i es permetrà als bars posar-hi terrasses. Els veïns també pintaran jocs al paviment amb la idea que aquest tram de vial tingui un ús similar al d’una plaça.

L’aparcament estarà prohibit i només es permetrà l’accés als vehicles del veïnat –en bona part del carrer, però, no hi ha guals– i dels comerciants.

L’experiment de Granollers és una iniciativa pionera a Catalunya. El geògraf Màrius Navazo, que ha analitzat diversos projectes de transformació urbana, constata que la reconversió en espais exclusius per a vianants “només es pot fer en llocs molt concrets” dels centres històrics. “Ara cal reflexionar què passa a la resta de carrers, sobretot a aquells que només assumeixen un trànsit veïnal”, explica Navazo. L’objectiu és transformar uns carrers de pas en uns carrers d’estada, més similars a una plaça. “L’èxit dependrà de l’ús que en facin els veïns”, apunta. I, en aquests casos, és més complex que “als centres històrics que ja tenen un volum important d’usuaris que garanteixen l’èxit”, diu.

La prova del carrer Ricomà es fa d’acord amb els veïns, que fa temps que demanaven a l’Ajuntament una reforma del carrer. “Les voreres són molt estretes”, recorda Josep Vera, membre de l’Associació de Veïns de Ricomà Centre. “Volem veure com podria quedar aquest carrer si això quedés així”, assegura el regidor de Mobilitat, Juan Manuel Segovia, que destaca “la complicitat dels veïns” .

L’Ajuntament creu que el tall de circulació de deu dies –inclou dos caps de setmana i dos dijous de mercat– permetrà veure avantatges i inconvenients d’aquesta iniciativa. Per exemple, caldrà valorar els efectes que té sobre la circulació de vehicles, tot i que “ha disminuït molt” en aquesta zona des que es va fer la reforma del carrer Museu, explica el regidor de Mobilitat. També s’ha de veure si la supressió d’aparcament genera problemes.

LA PREGUNTA

Creu que Pedro Sánchez ha de dimitir?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't