Granollers avança un projecte per reformar l’avinguda Sant Esteve

L’Ajuntament de Granollers treballa en el disseny de la reforma de l’avinguda Sant Esteve, des de la plaça Serrat i […]

El 9 Nou
30/03/2019
Granollers

L’Ajuntament de Granollers treballa en el disseny de la reforma de l’avinguda Sant Esteve, des de la plaça Serrat i Bonastres fins a la cruïlla amb el carrer Josep Umbert, a tocar de l’estació d’autobusos. D’aquesta manera, es vol donar continuïtat cap al sud al procés de transformació que s’ha seguit en els dos darrers mandats del carrer Girona. Primer, entre Agustí Vinyamata i Francesc Ribas i, recentment, entre Francesc Ribas i el carrer Juli Garreta, tocant a Can Mònic.

L’actuació busca el mateix objectiu: ampliar les voreres i facilitar així la mobilitat a peu i reduir l’espai per al vehicle privat en una avinguda que ara té entre quatre i cinc carrils de circulació segons el tram. Com s’ha fet al tram nord del carrer Girona, també es planteja l’opció de fer-hi un carril bici segregat de la calçada.

És “un eix viari que no coneix de noms de carrer”, explicava el regidor d’Obres i Projectes, Albert Camps, el 2 de març en la passejada inaugural de la reforma del tram nord del carrer Girona. “Ja s’està reflexionant sobre com actuar en aquest tram fins a la plaça Serrat i Bonastre. Hi hem pensat i voldríem arribar a fer-ho”, va assegurar el regidor.

Actualment, l’avinguda Sant Esteve té una calçada de cinc carrils per a la circulació de vehicles. Entre la plaça Serrat i Bonastre i la cruïlla amb el carrer Foment, hi ha dos carrils en sentit nord que passen a ser tres tocant a la cruïlla de Bisbe Grivé, on es genera un tercer carril per facilitar el gir a l’esquerra. D’aquest punt fins al final de la plaça Onze de Setembre, es mantenen els tres carrils. De baixada cap a Serrat i Bonastre, l’avinguda té dos carrils fins uns metres abans de la cruïlla amb el carrer Foment on apareix un tercer carril per poder fer el gir a l’esquerra controlat per un semàfor. A partir d’aquí i fins a la plaça Serrat i Bonastre, es mantenen els tres carrils.

En el tram situat entre la plaça Onze de Setembre i la cruïlla amb el carrer Josep Umbert la calçada és més estreta –hi ha les boques d’entrada i sortida a l’aparcament soterrat de l’avinguda del Parc– i només hi ha dos carrils per sentit. En tot el tram, que suma uns 650 metres de llarg, hi ha fileres d’aparcament a banda i banda ocupades per aparcaments lliures, zones de càrrega i descàrrega i espais per als contenidors.

En les intervencions fetes al carrer Girona, el consistori ha apostat per reduir el nombre de carrils i deixar-ne dos, al tram entre Torras i Bages i Francesc Ribas, i tres (un per sentit i un de central per facilitar els girs a l’esquerra) al tram nord. N’hi ha quatre a les zones properes a les cruïlles més transitades: Agustí Vinyamata, Torras i Bages i Francesc Ribas.

LA PREGUNTA

La cimera del clima que es fa a Bakú acabarà amb avanços per frenar el canvi climàtic?

En aquesta enquesta han votat 465 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't