Granollers calcula que un 8% dels estudiants tenen alguna mancança tecnològica

L’Ajuntament ja disposa de 42 ordinadors destinats a alumnes d’entre quart de primària i quart d’ESO

L’Ajuntament de Granollers està treballant per proveir d’ordinadors i connexió a Internet a famílies vulnerables, amb l’objectiu que els infants i joves puguin seguir les activitats escolars durant el confinament.

L’Ajuntament ha estimat que al voltant d’un 8 % dels alumnes que cursen ensenyament obligatori tenen algun tipus de necessitat tecnològica, ja sigui de manca de dispositius o de connexió a Internet. 

En aquest sentit, ha informat que ja disposa de 42 ordinadors, destinats a l’alumnat entre 4t de Primària i 4t d’ESO, que distribuirà amb treballadors municipals i persones inscrites en el Punt de Voluntariat.

Igualment, per a les possibles necessitats no cobertes es demanarà la col·laboració de la Fundació REIR (Recursos Educatius per la Infància en Risc) que ha endegat un programa que lluita contra la bretxa digital en l’educació.

Aquesta entitat, amb seu a Granollers, ha començat a recollir ordinadors, tauletes i portàtils en desús que, un cop recondicionats, es distribuiran en les llars que els necessitin.

Aquest projecte, nascut en el si de REIR, compta amb la col·laboració del Rotary Club Vic-Osona, Rotary Granollers, PIMEC, NEEC i la solidaritat d’empreses i persones a títol individual. 

Per possibilitar la connexió a Internet a les llars on no en disposen les accions municipals han consistit en la compra d’una cinquantena de kits per poder-se connectar a Internet; mantenir obert el WIFI dels equipaments municipals; i la propera instal·lació d’algunes antenes enfocades a edificis on hi ha alumnes sense Internet, en el marc del projecte europeu WiFi4EU. Aquests edificis s’han identificat a través d’un treball de cartrografia que ha fet l’Ajuntament.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 886 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't