La junta de govern local va aprovar el projecte de reforma, que ara s’exposarà al públic durant 30 dies. En paral·lel, s’enllestiran les bases del concurs públic per a l’adjudicació dels treballs, que s’estima que costaran uns 350.000 euros. L’objectiu és que la reforma pugui començar després de les festes de Nadal.
Amb el canvi de sentit de circulació, els vehicles només podran circular-hi en sentit sud. Es vol aconseguir pacificar encara més el trànsit d’aquest tram del carrer Corró i evitar que funcioni com una alternativa al carrer Joan Prim sense semàfors per als conductors. L’estratègia de canviar els sentits de circulació després d’una reforma per reduir el trànsit ja s’ha aplicat en altres carrers de la ciutat, com Francesc Tarafa o el sector dels carrers Josep Umbert, del Lliri o Sant Josep de Calassanç.
El projecte aprovat recull les aportacions fetes pels veïns després que se’ls presentés la proposta abans de l’estiu. Per exemple, en qüestions com la recollida de les aigües de la pluja. També s’ha tingut en compte la petició d’ampliació de la zona de calçada única a les cruïlles amb els carrers Congost i de la Unió. “La reforma entrarà uns metres cap a aquests carrers, que tenen les voreres molt estretes”, explica el regidor d’Obres i Projectes, Albert Camps.
A banda dels canvis en superfície, el projecte preveu la renovació de serveis soterrats com la xarxa de distribució d’aigua, amb nous tubs de fosa. També se soterrarà el cablejat elèctric i es deixaran tubs buits per a futurs serveis. L’enllumenat inclourà la instal·lació de nous fanals amb leds.
QUATRE TONS AL PAVIMENT
El nou paviment a un únic nivell estarà format per dues franges centrals d’asfalt separades per una línia de peces de formigó. Els laterals estaran formats per dues franges amb peces de formigó. El color d’aquestes peces anirà canviant cada 50 metres. En ser un carrer força llarg i recte, es vol aconseguir que la visió no sigui monòtona.