El Consell Escolar Municipal de Granollers ha convocat la comunitat educativa a unes tallers en els quals es presentaran les propostes per millorar la distribució de l’alumnat en els centres escolars. La convocatòria es fa després de conèixer les conclusions de l’estudi sobre escolarització a la ciutat que s’havia encarregat a la Fundació Jaume Bofill.
La conclusió d’aquest estudi assenyala que Granollers es pot considerar “més avançat que la mitjana en equitat educativa” respecte als registres de la resta de Catalunya. En aquest sentit, assenyala que els índexs de segregació escolar són inferiors a la mitjana catalana en educació primària, i lleugerament superiors a secundària.
Granollers se situa, segons l’estudi, entre els municipis que han millorat en indicadors d’equitat en l’escolarització. En l’estudi s’han indentificat els reptes pera un projecte educatiu per al segle XXI i s’ha aprofundit en els factors de desigualtats educatives a la ciutat. S’analitzen, per exemple, les pautes d’elecció escolar de les famílies, la mobilitat de la població per raó educativa i els efectes d’una proposta de zonificaicó escolar.
El resultat inclou propostes sobre polítiques d’informació, comunicació i canalització de la demanda, de planificació de l’oferta educativa i mesures per a l’escolarització equilibrada. Amb l’estudi acabat, el Consell Escolar Municipal ha previst els tallers oberts a la participació de la comunitat educativa per compartir propostes i línies d’actuació encaminades en els eixos de treball apuntats.
Les primeres sessions es faran a l’edifici de Can Puntes el 13 de desembre, quan es parlarà de polítiques d’innovació educativa, i el dijous 14 de desembre, quan es parlarà de polítiques de planificació de l’oferta, de mesures per a l’escolarització equilibrada i d’informació i comunicació de l’oferta educativa.
{{ comment.text }}