L’Ajuntament de Granollers ha iniciat el procés de licitació de les obres per construir una nova zona verda al barri de Can Bassa a partir de les propostes dels alumnes que aquest curs han fet segon d’ESO de l’institut Celestí Bellera que han participat en el projecte Fem un jardí, que, per primera vegada, s’ha tirat endavant amb estudiants de Secundària.
“És un espai fet amb la mirada dels alumnes”, comenta Albert Camps, regidor d’Obres i Projectes. Les altres quatre experiències anteriors havien estat amb les escoles Granullarius (parc de les Cinc), Mestres Montaña (parc de la Mediterrània), Pau Vila (parc de Can Gili) i Fàtima (parc de l’església de Fàtima).
Aquest nou parc urbà –tindrà 2.640 metres quadrats– es farà a l’espai municipal que queda entre els carrers Esteve Terrades, Pallars, Camí de Can Bassa i una filera de bloc d’habitatges, situat a tocar del centre educatiu. Les obres es liciten per gairebé 380.000 euros. El termini d’execució és de quatre mesos i està previst que arrenquin després de l’estiu.
Segons fonts municipals, aquesta nova zona verda –ara és un descampat amb herbes i dues porteries d’handbol– s’entén com “un espai de transició entre la ciutat i el camp”, entre Can Bassa i l’entorn rural de Palou. Hi ha un camí “sinuós” que travessa el parc pel mig, des de la vorera de l’institut fins al camí de sauló que creua la via del tren per sota.
A banda i banda del camí, es dissenyen espais d’estar pensats per edats diferents: un tancat amb sorra per a nens petits, uns jocs d’escalada per a nens més grans i un espai amb elements per fer exercicis físics. També hi haurà bancs, papereres i una font per generar un espai de repòs. El paviment de les àrees de joc serà de cautxú. La resta serà paviment asfàltic amb acabats de diversos colors. També hi haurà espais amb sauló. El projecte inclou la urbanització de les voreres, que tindran un paviment de panots.
L’espai s’il·luminarà amb dues torres amb focus i amb una línia de fanals de LED al carrer Esteve Terrades. A la banda est, tocant al carrer Esteve Terrades, serà on la vegetació serà més densa i alta per amagar el talús amb les vies del tren. Es plantaran arbres de diverses espècies, tant de fulla perenne –per generar ombres a l’estiu– com caduca –per deixar passar el sol a l’hivern–. Tota la vegetació es regarà amb un sistema gota a gota. Al parc, s’instal·laran dos tubs de polietilè per poder soterrar la línia telefònica.