Aquest dimarts es va fer servir aquest sistema de comunicació per primera vegada per intentar resoldre un conflicte entre dos pares per una modificació de les mesures, en què una de les persones implicades viu a Granada.
El Jutjat de Primera Instància número 4 de Mollet, que porta el cas, va proposar a les dues parts l’opció de la mediació. Després de la sessió informativa al SOM, van acceptar i es va apostar per la teleconferència per posar en contacte les dues parts i el mediador sense la necessitat d’haver de desplaçar-se físicament. “Amb la distància no podíem fer res i per això vam pensar que podríem fer servir la videoconferència”, explica l’advocada Maguy Villuendas, responsable del SOM del Col·legi d’Advocats de Granollers. “Ens obre moltes portes i ens pot solucionar molts problemes”, afegeix l’advocada Carme Aregall, l’encarregada de mediar en aquest primer procés a distància.
Aquest dimarts es va fer una sessió on les dues parts no van arribar a cap acord i van decidir tornar el cas al jutjat. El conflicte s’haurà de resoldre, ara, amb un judici. Tot i això, “les parts, a pesar de no haver aconseguit arribar a cap acord estaven molt satisfetes perquè gràcies a la mediació havien pogut parlar després de més de dos anys sense fer-ho”, comenta Aregall.
L’advocada Villuendas destaca que la mediació telemàtica té les mateixes garanties que la que es fa presencialment: “La confidencialitat està garantida”. Segons la responsable del SOM, l’experiència es pot repetir amb altres casos de l’Estat i també d’alguns països de sud-amèrica com l’Argentina, Uruguai o Xile.