La Llotja del Disseny es presenta a Granollers aquest dissabte, amb la primera edició d’un mercat del qual se’n celebraran vuit aquest any. La Llotja neix amb l’objectiu de convertir-se en un dels mercats de referència per als dissenyadors i creatius de Catalunya. Els participants tindran l’oportunitat de donar a conèixer les seves creacions i tenir contacte directe amb els compradors.
Sota la Porxada, 31 dissenyadors de sectors diversos presentaran les seves creacions. Es podran trobar roba infantil, roba per a adults, joieria i bijuteria, fotografia, llibres o articles reciclats, amb el tret comú que són obra de dissenyadors. Una desena dels expositors tenen relació directa amb Granollers i la comarca. Els participants s’han escollit a partir d’uns requisits estrictes sobre disseny, qualitat, i el component artesanal dels seus productes.
Edicions mensuals
La de dissabte serà la primera de les vuit edicions de la Llotja del Disseny que estan programades per a aquest any. Tindran caràcter mensual, tret de l’agost i el desembre, i tot i que majoritàriament els productes presentats seran diversos, hi haurà edicions especials al mes de juny, amb moda i complements d’estiu, al setembre, de mobles i decoració de la llar, i a l’octubre, amb roba urbana. A més del mercat, s’han organitzat activitats paral·leles, amb música i tallers.
La direcció del mercat, representada per Àlex Marés, destaca que un dels objectius de la Llotja és recuperar l’essència comercial de la Porxada. Des de l’Ajuntament, la regidora de Promoció Econòmica, Andrea Canelo, assenyala que hi havia la idea d’endreçar les fires no alimentàries de la ciutat, però la idea va prendre encara més cos perquè posa en valor en disseny, acompanya emprenedors i dóna a conèixer creadors que no es troben en els circuits comercials convencionals.
{{ comment.text }}