Granollers farà un concurs d’idees per definir com serà la urbanització de la cobertura del tren

El darrer ple aprovar per unanimitat el conveni amb l’Adif que permetrà cobrir les vies entre els ponts de Josep Umbert i Agustí Vinyamata

L’Ajuntament de Granollers convocarà un concurs per dissenyar el projecte d’urbanització de l’espai que sorgirà del cobriment del ferrocarril entre els ponts d’Agustí Vinyamata i Josep Umbert. Es va anunciar en el ple municipal d’aquest dimarts que va aprovar, per unanimitat, el conveni amb Adif que farà possible l’obra.

“Farem un concurs perquè el projecte d’urbanització sigui pensat i debatut per l’Ajuntament i amb tota la ciutadania”, va dir el portaveu socialista, Jordi Terrades. El regidor va recordar que Adif ja ha avalat el projecte i que podria ser una realitat en els propers dos anys o dos anys i mig.

La regidora d’Urbanisme, Gemma Giménez, va detallar els termes del conveni, que haurà de passar també pel Consell de Ministres del govern espanyol. “És una notícia molt esperada, per la qual hem treballat molt”, deia la regidora. Segons el conveni, Adif es compromet a assumir el cost del cobriment de 400 metres de via, entre els dos ponts amb una llosa que cobrirà un espai per a quatre vies, amb una inversió de 12 milions d’euros.

També reordenarà tot el sector de l’Estació de França i traslladarà els magatzems i les instal·lacions ferroviàries afectades de la seva ubicació actual, al carrer Esteve Terrades, a un terreny situat a la banda de llevant de l’estació, amb un cost previst d’uns sis milions.

Per la seva banda, l’Ajuntament tramitarà el planejament de l’àmbit afectat, el sector 110 del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM), en un termini de 18 mesos i també es farà càrrec de la urbanització de la llosa que cobreixi les vies amb un cost aproximat d’uns tres milions d’euros.

El pla permetrà guanyar uns 9.000 metres quadrats d’espai lliure, l’ampliació del parc Torras Villà i la connexió amb el barri de la Font Verda.
Al carrer esteve Terrades es generarà una edificabilitat de més de 32.000 metres quadrats d’usos residencials i terciaris, on s’hi podrien fer uns 140 habitatges, dels quals un 30% de protegits.

Gemma Giménez destaca el paper de “node estratègic del sud de la ciutat” i de “motor de transformació i connexió amb el sector de la Bòbila, juntament amb l’espai que deixarà lliure el trasllat de l’estació de mercaderies”. L’alcalde, Josep Mayoral, destacava el fet que sigui Adif qui hagi impulsat el conveni. “Ja hi ha dos milions sobre la taula per iniciar-lo i s’han començat a fer les primeres expropiacions”, afegia.

La portaveu d’ERC, Núria Maynou, ho va qualificar de “bona notícia per a la ciutat” i va recordar que el seu grup “ja fa temps que proposa repensar l’espai entre la plaça Barangé, el parc i la Font Verda com un pulmó verd”.El portaveu de Junts, Àlex Sastre, apuntava que els reiterats anuncis el fan “ser previngut fins que comenci a ser realitat”.

El portaveu de Cs, Jordi Pavón, deia que hauria preferit que es desenvolupés també el sector 110A que hauria completat el cobriment però destacava que el projecte no tindria una incidència important en la tresoreria municipal. I des de Primàries, Joan Ricart apuntava que l’espai que deixarà lliure l’estació de mercaderies seria idoni per a l’impuls d’un campus de Formació Professional.

LA PREGUNTA

Està d’acord que la Unió Europea imposi aranzels als cotxes elèctrics xinesos?

En aquesta enquesta han votat 342 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't