Un únic carril per sentit –ara n’hi ha dos–, velocitat limitada a 30 quilòmetres per hora i més espai per a vianants i ciclistes. És la nova configuració que els ajuntaments de Granollers i la Roca donaran al carrer Veneçuela, que fa frontera entre els barris de la Font Verda i la Torreta.
Els treballs, que inclouen tasques de repintat, senyalització i algunes millores d’accessibilitat, tenen un pressupost de poc més de 78.000 euros que els ajuntaments pagaran gairebé a mitges i que preveu executar-se en sis setmanes de treballs durant el darrer trimestre de l’any.
L’acord entre els dos ajuntaments per tirar endavant la reforma es materialitza en un conveni que estableix que serà l’Ajuntament de Granollers qui assumirà el tràmit administratiu per trobar l’empresa que faci els treballs que intervindran en un àmbit d’uns 6.500 metres quadrats de superfície.
Els carrils de circulació tindran una amplada de tres metres i estaran separats per una franja central amb doble línia contínua amb pilones o algun altre element de separació física que impedeixi als vehicles fer girs a l’esquerra. Només es deixaran dos carrils entre les cruïlles amb els carrers Barcelona i Girona, en direcció nord, per facilitar el gir a l’esquerra cap al carrer Josep Carner.
A cada costat del carrer, hi haurà una franja d’aparcament en filera amb 22 places a la banda de la Font Verda i 15 al costat de la Torreta. En aquesta franja també es reservaran espais per a motocicletes –es preveuen dos punts a les cruïlles amb els carrers Josep Torelló i Barcelona, a la banda est, per als contenidors i per als accessos als guals.
A la filera d’aparcaments, es deixaran unes franges de 80 centímetres a cada costat per garantir que es podrà entrar i sortir del vehicles amb seguretat tant per la banda propera als carrils de circulació com per la franja que quedarà entre les actuals voreres i l’aparcament.
Les voreres s’ampliaran amb un espai 1,5 metres d’amplada a cada costat i permetrà senyalitzar-hi un carril bici però no s’hi farà obra. L’actuació preveu marcar els accessos als nombrosos guals deixant franges d’1,6 metres a cada costat per garantir que es podrà accedir als garatges.
El projecte incorpora la supressió de les barreres arquitectòniques que hi ha actualment amb l’execució de guals de tres metres d’amplada amb els bordons rebaixats al nivell del paviment en totes les cruïlles.
{{ comment.text }}