Es faran en carrers secundaris situats a l’est o l’oest de l’antiga carretera, que seran vies d’ús compartit amb els vehicles. En alguns punts, comportaran canvis de sentit d’algun carrer –podria passar al carrer Espanya– o la creació d’un carril segregat per a bicicletes que funcioni en direcció contrària al sentit dels vehicles –als carrers Font de l’Escot i Corró, entre València i Ramon Llull–. En algunes interseccions, caldrà fer canvis a la senyalització semafòrica per facilitar el creuament de les bicicletes.
La iniciativa la va donar a conèixer Granollers Pedala, en una sessió informativa que es va fer dimarts al vespre a l’Anònims. Els recorreguts s’han treballat a partir d’una proposta feta per aquesta entitat. El regidor de Mobilitat, Juan Manuel Segovia, ha confirmat l’actuació a EL 9 NOU. “No inventarem res”, diu Segovia en referència a la intenció que cotxes i bicicletes comparteixin l’espai de la calçada. “No es posaran carrils bici allà on hi caben”, diu el regidor, que assegura que sí que n’hi haurà al tram nord del carrer Girona, entre Francesc Ribas i Can Mònic, quan s’executi la reforma, “perquè aquí sí que hi cap”
La idea és col·locar-lo entre les voreres i la filera d’aparcaments, seguint el model del carrer Provença, a Barcelona.
{{ comment.text }}