El ple municipal aprovarà dimarts que ve els nous preus públics per a l’any 2014 que fixen una congelació d’aqueta taxa.
Amb tot, el consistori sí que introdueix un parell de canvis que afavoriran bars i restaurants. Per una banda, s’oficialitza l’increment en un mes de la temporada d’estiu, que ara anirà del 15 d’abril al 15 d’octubre. Aquest fet, combinat amb la congelació de les tarifes, implica una reducció del preu per metre quadrat i mes. La rebaixa va dels 73 cèntims per metre quadrat i mes per a les terrasses situades a la zona 4 fins als 4,27 euros per metre quadrat i mes de les terrasses que estan a la zona especial, (els carrers del centre històric). Les noves taxes també incorporen beneficis per als establiments que augmentaven el nombre de metres quadrats de terrassa durant l’estiu. Fins ara, aquest increment es cobrarà a preu de la tarifa d’estiu (21,33 euros per metre quadrat i mes a la zona especial). En canvi, a partir d’ara, els metres quadrats que augmentin es cobraran amb la tarifa anual (17,41 euros a la zona especial i mes). Per tant, aquest 2014 un bar que ampliï la terrassa a l’estiu deu metres quadrats pagarà 174,1 euros addicionals cada mes en lloc dels 213,3 que hauria pagat si no s’hagués incorporat aquest canvi.
A banda, el govern crea una nova modalitat que permetrà als restauradors tenir taules i cadires només els caps de setmana –de divendres a la tarda a diumenge al vespre– durant tot l’any. Els preus oscil·len entre els 22,36 euros anuals per cada metre quadrat de la zona 4 i els 35 de la zona A. També hi haurà canvis en el tràmit de renovació. Fins ara, aquest era automàtic. Ara caldrà formalitzar la petició cada any. “Ens permetrà fer un millor seguiment i controlar els impagats”, diu Segovia.