QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Granollers obre les portes del nou entorn del riu Congost

L’Ajuntament de Granollers ha inaugurat els treballs de renaturalització després de mesos d’obres

L’Ajuntament de Granollers va inaugurar les obres del passeig Fluvial i el parc del Congost, un projecte llargament esperat que renaturalitza l’entorn del riu i reforça la connexió de la ciutat amb aquest espai verd.

Tot i les previsions de pluja, l’acte es va poder celebrar i va reunir més d’un centenar de veïns, tècnics i responsables municipals, que van seguir un recorregut explicatiu pels punts principals del nou parc.

La visita va començar amb un agraïment als col·laboradors i artistes que han participat en la transformació del Congost. Entre ells, Maria Freire, autora del mural situat darrere les pistes d’atletisme, que va descriure la seva obra com “un art abstracte que combina tons verds i blaus perquè tingui coherència amb el paisatge del passeig i amb el riu”. Segons Freire, la peça busca “evocar moviment, l’aigua i la natura” i reforçar la sensació d’unitat visual.

El protagonisme tècnic de la jornada va recaure en Francesc Arolas, regidor de Medi Ambient, que va explicar els nous sistemes de drenatge sostenible incorporats al parc. Les antigues reixes superficials s’han substituït per caixons subterranis plens de material granulat, procedent del formigó triturat de l’obra, que retenen i infiltren l’aigua de pluja.

“L’objectiu és que l’aigua es quedi al parc i redueixi el risc d’inundacions.” També va ensenyar els “jardins de pluja” i els parterres oberts dels nous aparcaments, pensats perquè l’aigua circuli de manera natural cap al subsol.

El recorregut va continuar amb la zona de descans, on s’han instal·lat bancs orientats tant cap al parc com cap al riu, reforçant l’obertura visual de tot l’espai. Aquí, la regidora d’Urbanisme, Gemma Giménez, va explicar el projecte de la futura passera que unirà els dos marges: “Aquesta connexió serà clau per integrar la zona industrial, el parc naturalitzat i el centre de la ciutat”, deia Giménez.

Arolas va remarcar que el projecte respon a una estratègia de ciutat: quatre anys de treball, quatre fases d’actuació i una aposta clara per l’adaptació al canvi climàtic. S’hi han substituït 26.000 metres quadrats de paviment dur per a superfície permeable, s’han creat nous hàbitats per a la biodiversitat i s’han plantat més de 600 arbres. En total, la intervenció supera els 4 milions d’euros, amb més de 3,3 milions provinents de fons Next Generation.

En la cloenda, l’alcaldessa Alba Barnusell va recordar que la implicació ciutadana, amb més de 13.000 aportacions als processos participatius, ha estat, va dir, un element “decisiu” per culminar aquesta transformació. A més, va destacar que el Congost “és el primer pas d’una gran anella verda que ha de garantir una ciutat més saludable i més preparada per al futur”.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 118 persones.