Edició Osona i Ripollès
Tria la teva edició predeterminada
Edició Vallès Oriental

Granollers obre el primer aparcament públic tancat per a bicicletes a l’estació de Granollers-Centre

L’espai té 70 metres quadrats i capacitat per a 58 bicicletes. Funciona amb una app on els usuaris s’han de registrar

L’Ajuntament de Granollers ha presentat aquest dimecres al migdia l’aparcament tancat per a bicicletes que s’ha construït al costat de l’edifici de l’estació Granollers-Centre. Els usuaris s’hauran de registrar prèviament a la plataforma PVerde i podran obrir i tancar l’accés a l’aparcament amb una app mòbil, amb el número d’accés personal que tindran o amb una trucada a un telèfon gratuït.

L’acte de presentació ha comptat amb la presència de l’alcalde Josep Mayoral i altres regidors de l’Ajuntament. També de tècnics municipals, de l’empresa que ha fet les obres, de Renfe i de l’entitat Granollers Pedala, que ha reclamat la creació d’aquesta instal·lació i, fins i tot, va fer diverses proves amb un aparcament vigilat per persones durant l’any 2015. Aquesta aparcament va ser la segona proposta més votada en els pressupostos participatius. S’hi han invertit 47.432 euros.

L’aparcament ocupa un espai de 70 metres quadrats i té capacitat per a 58 bicicletes: 40 en aparcaments de doble nivell i 18 més que es podran lligar en aparcaments en U invertida. Disposa d’un sistema de bateries connectades a l’enllumenat de la ciutat que permeten fer funcionar l’enllumenat interior i el sistema d’obertura i tancament de la porta d’accés. D’aquesta manera, el consum energètic de la instal·lació és molt reduït.

El temps d’estacionament està limitat a un màxim de 48 hores consecutives. Poden ser fins a 72 hores si l’estacionament es fa en període de cap de setmana. En cas de sobrepassar el límit establert, els usuaris seran penalitzats amb dies d’exclusió on no podran fer ús de la instal·lació. “No està pensat com un estacionament permanent, està pensat per afavorir la rotació“, ha destacat Juan Manuel Segovia, regidor de Mobilitat.

L’espai també un sistema de videovigilància amb càmeres de seguretat. I, a l’exterior, hi ha un mòdul amb eines que permet inflar les rodes o fer petites reparacions a les bicicleta en cas de necessitat.

El nou aparcament vol ajudar a fomentar l’ús de la bicicleta i facilitar la intermodalitat amb el tren. Segovia espera que tingui un ús intensiu i que s’hagi d’ampliar d’aquí a poc temps. És la segona instal·lació d’aquest tipus després de les dues Bicicledes que ha posat en marxa l’Ajuntament de Cardedeu a l’estació i al barri de l’Estalvi.

Més aparcaments i vials per a bicicletes

A banda, l’Ajuntament treballa per crear durant aquest any altres aparcaments segurs per a bicicletes al centre de la ciutat. A banda, Segovia ha apuntat la possibilitat de fer un altre aparcament tancat a l’estació de Granollers-Canovelles, que s’ha de reformar dins del pla de millores de la línia R3.

També es volen impulsar connexions segures amb les Franqueses a través del tram nord del carrer Girona o amb les transformacions urbanístiques de la carretera de Lliçà d’Amunt i de l’avinguda Sant Esteve, entre la plaça Serrat i Bonastre i el carrer Josep Umbert.

COMENTARIS

LA PREGUNTA

Creu que s’hauria de fer que no quedessin setmanes amb dies festius i laborales intercalats?

En aquesta enquesta han votat 153 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't