L’espai de suport a la tramitació electrònica està situat a dins de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà, al carrer Sant Josep. Està obert de dilluns a divendres de 9 del matí a 2 de la tarda i els dimecres de 3 a 7 de la tarda. És un servei gratuït que ha creat l’Ajuntament de Granollers per ajudar a les persones que hagin de fer tràmits amb l’administració per facilitar que ho puguin fer de forma electrònica. Aquesta oficina ha
L’entrada en vigor de la llei 39/2015 del procediment administratiu comú obliga a determinats col·lectius a relacionar-se electrònicament amb l’administració. També a impulsar la tramitació electrònica dins de les administracions. Per això, des de dilluns de la setmana passada, l’OAC de Granollers ja no agafa cap document en paper als ciutadans. Tots s’escanegen i es converteixen en un arxiu digital que es dirigeix al departament municipal que n’és el destinatari.
L’Ajuntament calcula poder reduir ja l’any vinent un 25% dels 3.250.000 fulls de paper que es van fer servir durant l’any passat. Per a l’any 2008, s’espera arribar a una reducció del 50%. Per Terrades, aquests processos contribueixen a crear “una administració més ràpida, més eficaç i, fins i tot, més sostenible”, ha assegurat Terrades. “El repte és arribar a una administració amb paper zero”, ha dit Josep Mayoral, alcalde de Granollers, en la presentació de l’oficina que s’ha fet aquest dilluns a la mateixa OAC.
MAYORAL TAMBÉ ELIMINA EL PAPER
El canvi també afecta a l’alcalde Josep Mayoral. Ha deixat de rebre cada dia un plec d’uns 50 o 100 fulls amb documents que havia de repassar. Ara aquesta informació la rep de forma electrònica i la pot consultar en una tauleta que li permet fer les anotacions necessàries i remetre-ho als funcionaris de l’Ajuntament o regidors que correspongui.
{{ comment.text }}