Granollers pinta un pas on hi va haver un atropellament mortal

El semàfor que fins ara anava amb polsador a l’eix del carrer Ramon Llull ara funciona sense i està coordinat amb els semàfors de les cruïlles properes

El 9 Nou
17/05/2021
Granollers

L’Ajuntament de Granollers ha senyalitzat un segon pas de vianants regulat per semàfors a la cruïlla dels carrers Ramon Llull i Ponent. És el punt on l’1 de febrer passat a la nit va morir una dona de 36 anys i veïna de la ciutat que travessava. Va ser atropellada per una motocicleta que circulava pel carrer Ramon Llull en direcció Cardedeu.

Fins ara, la intersecció tenia un únic pas de vianants regulat per semàfors per travessar el carrer Ramon Llull. Era a la banda de ponent de la cruïlla. Ara, se n’ha marcat un altre a la banda de llevant: s’ha pintat i s’han col·locat els semàfors per als vianants en els pals ja existents.

En tots dos casos, les persones que van a peu poden travessar quan també tenen verd els vehicles que surten pel carrer Ponent que poden girar a la dreta, a l’esquerra o seguir recte i han de cedir el pas als vianants.

El semàfor de la cruïlla amb el carrer Rosselló, sense polsador

A més, l’Ajuntament ha eliminat el polsador per a vianants que hi havia al semàfor situat a la cruïlla amb el carrer Rosselló. Fins ara, per creuar calia prémer el botó i esperar que es posés verd. Ara atura els vehicles que circulen pel carrer Ramon Llull coordinat amb les fases dels semàfors de les cruïlles amb Ponent i Corró. Els vianants tenen uns 25 segons per travessar el carrer.

Després de l’atropellament mortal, les associacions de veïns de Ponent i de Joan Prim Centre van presentar una instància conjunta en què alertaven de la perillositat del carrer Ramon Llull, que té dos carrils per sentit, i demanaven aquestes i altres mesures. També es va interessar per la situació del carrer el grup municipal de Primàries.

Segons Cristina Tarrés, presidenta de l’associació Joan Prim Centre, l’Ajuntament també col·locarà ressalts en un parell de punts del carrer Ramon Llull. Les dues entitats havien demanat que s’eliminés un carril de circulació i col·locar-hi una filera d’aparcament. Això, però, no es contempla per ara, explica Tarrés.

“Volíem que el carrer fos més urbà.” Amb tot, “estem contents perquè han estat receptius i entenem que ara hi ha més seguretat”, afegeix. Allà on s’ha pintat el pas de vianants “hi havia una vorera rebaixada però no hi havia pas i això despistava molta gent”, recorda.

És habitual que, quan hi ha un accident greu o es detecta un repunt de la sinistralitat en qualsevol punt es faci una anàlisi de la situació i, si es creu necessari, s’adoptin mesures per millorar la seguretat. Va passar també a la cruïlla entre l’avinguda de l’Estació del Nord i els carrers Joanot Martorell i Maria Palau, on aquest març es van instal·lar uns senyals lluminosos que recorden que està prohibit fer el gir a l’esquerra.

El carrer Ramon Llull va registrar l’any 2020 vuit accidents amb ferits. D’aquests, dos van ser atropellaments i un estava relacionat amb un excés de velocitat d’algun dels vehicles implicats.

Segons dades municipals, els vuit accidents amb ferits de l’any passat representen la xifra més alta des d’almenys l’any 2015. El segon any amb més sinistralitat va ser el 2017 amb cinc accidents amb víctimes, un dels quals va ser un atropellament. El 2015, n’hi va haver tres i l’any 2016, dos. En canvi, els anys 2018 i 2019 hi va haver un sol accident amb ferits al carrer Ramon Llull, que connecta la rotonda amb el passeig de la Ribera, al límit amb Canovelles, fins a la cruïlla amb el carrer Joan Prim. Des de 2015 fins a 2019, la Policia Local ha registrat, com a mínim, un atropellament cada any en aquest eix. L’any passat n’hi va haver dos. Des de l’estiu passat, la velocitat està limitada a 30km/h.

LA PREGUNTA

Creu que Pedro Sánchez ha de dimitir?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't