Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Granollers posarà un semàfor a la cruïlla de Ribas i Tarafa per crear un itinerari segur per a bicicletes

El consistori ja ha adjudicat les obres de senyalització del carril bici

L’Ajuntament de Granollers preveu instal·lar un semàfor a la cruïlla dels carrers Francesc Ribas i Francesc Tarafa per facilitar el pas de ciclistes en l’itinerari nord-sud que se senyalitzarà a l’est de l’eix de l’antiga carretera i que arribarà fins a l’estació de Granollers-Centre, a la plaça Serrat i Bonastre.

El regidor de Mobilitat, Juan Manuel Segovia, ha explicat que l’Ajuntament ja ha adjudicat els treballs de senyalització –amb senyals horitzontals i marques viàries– del recorregut, que, majoritàriament, serà per calçada i, per tant, compartint espai amb els vehicles. Representarà una inversió d’uns 50.000 euros, incloent el semàfor, que encara s’ha d’adjudicar. El consistori preveu que l’itinerari estigui operatiu a finals del mes de novembre.

El semàfor facilitarà travessar Francesc Ribas, una via amb molt trànsit. La idea és que funcioni amb polsador i que només s’activi quan algú hagi de travessar. A més, anirà coordinat amb els semàfors de les cruïlles properes, les de Joan Prim i del carrer Girona. D’aquesta manera, es facilitarà la connexió del nou itinerari amb el carril bici segregat que es construeix amb la reforma del tram nord del carrer Girona. “Donem continuïtat a allò que estem fent al carrer Girona”, assegura Segovia, que recorda que no s’inventarà “res” perquè són models que ja funcionen en altres poblacions.

Segovia recorda que l’itinerari s’ha dissenyat d’acord amb Granollers Pedala. L’Ajuntament també treballa en la creació d’un aparcament segur per a bicicletes que es farà a l’estació de Granollers-Centre, a l’espai que ocupa l’actual aparcament de motos.

Tota una xarxa

L’entitat Granollers Pedala creu que és un primer pas però insisteix que cal desplegar “una xarxa pedalable que connecti tots els barris i els principals equipaments”. Recorden que això “ha d’implicar necessàriament la reducció de l’espai destinat al vehicle privat i ha de suposar l’eliminació de franges d’aparcament i/o carrils de circulació a les principals vies de la població per situar-hi carrils segregats”, diuen en un manifest. També reclamen que la xarxa hauria de tenir continuïtat amb els municipis de la conurbació.

Segovia recorda que estan a l’espera d’aprovar definitivament el nou pla de mobilitat i que estan pendents de dos informes d’organismes de la Generalitat.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.