L’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, i el regidor de Territori, Albert Camps, han traslladat aquest divendres deu propostes al secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, per reduir l’impacte de la ronda Sud.
Segons fonts municipals, les propostes volen reduir l’efecte barrera que genera el tram urbà d’aquesta carretera. També reduir les molèsties generades pel soroll i la contaminació de l’elevat volum de trànsit que passa per aquesta via.
La trobada amb Font dona compliment al compromís que va assumir l’Ajuntament en una trobada amb els veïns de la zona constituïts en una plataforma que reclama mesures amb els mateixos objectius.
El decàleg de propostes de l’Ajuntament passa per:
Sobre el volum de trànsit:
1. Estudi de caracterització del trànsit per la ronda Sud.
2. Aixecament del peatge de l’AP-7.
3. Limitar el pas de vehicles d’alt tonatge i amb mercaderies perilloses pel tram central i urbà de la Ronda Sud.
4. Estudiar les conseqüències econòmiques i funcionals del soterrament.
Per aconseguir que la via sigui més permeable al pas de ciutadans:
5. Habilitar un nou pas de vianants semaforitzat entre les rotonda de Lluís Companys i de Francesc Macià, a l’altura del carrer Mare de Déu de Montserrat o Camí Ral.
6. Habilitar un nou pas de vianants semaforitzat entre la rotonda de Francesc Macià i d’Esteve Terrades, a l’altura del carrer Pla de Baix i Voluntaris’92.
7. Estudiar la millora de la seguretat en el pas de vianants de Lluís Companys, avui sense semaforitzar.
8. Estudiar donar més temps de pas al vianant en el pas de vianants amb polsador d’Esteve Terrades i, si és possible, que el cicle semafòric escurci el seu temps a l’hora d’activar el pas de vianants.
Per incidir en l’impacte acústic i en la contaminació atmosfèric de la via:
9. Sol·licitar a la Generalitat de Catalunya Departament de Territori i Sostenibilitat. Direcció General d’Infraestructures titular de la Ronda Sud C-352 cercar instruments de col·laboració per establir i finançar mesures per minimitzar l’impacte en la qualitat ambiental (acústica i atmosfèrica) en les noves construccions i en les existents d’aquesta zona.
10. Utilitzar asfalt sonoreductor en el tram central de la Ronda Sud en les operacions de manteniment del paviment asfàltic.
{{ comment.text }}