Granollers provarà al carrer Annibal un nou model de peces de formigó antimoviment

Granollers tirarà endavant properament la reforma del tram del carrer Annibal, entre Sant Jaume i Miquel Ricomà, al centre de la ciutat. Ho farà amb un paviment format per un nou model de peces de formigó que estan dissenyades perquè no es moguin amb el pas de vehicles, sobretot a les àrees de gir.

El 9 Nou
05/11/2015

Aquest nou material es provarà en aquest vial, que té un pas diari de vehicles perquè permet l’accés al tram nord del carrer Ricomà i a l’illa de vianants a través de la plaça de l’Església. “És un espai amb molta pressió de circulació”, explica el regidor d’Obres i Projectes, Albert Camps. Si dóna bons resultats aquest model de paviment es podria fer servir en altres obres que s’hagin de fer en un futur, destaca Camps.

L’equip de govern ja ha iniciat els tràmits per adjudicar les obres de reforma del tram del carrer Annibal, entre Sant Jaume i Ricomà, per un import de poc més de 86.000 euros. Amb la reforma, el carrer passarà a ser de plataforma única. L’objectiu és tirar endavant l’obra abans de final d’aquest any. Amb tot, dependrà dels terminis d’execució proposats per les empreses. “Estudiarem quina és la millor data per fer-ho. Si no afecta molt els comerços, es tirarà endavant abans de les vacances de Nadal però si ha de condicionar-los, esperarem”, apunta. L’any 2016, l’Ajuntament també executarà la reforma del carrer Ricomà, des de la cruïlla amb els carrers Annibal i Museu cap al sud.

PECES DE FORMIGÓ O ASFALT?

Fins ara, els paviments amb peces de formigó utilitzats en alguns carrers del centre han acabat donant problemes generalment derivats del pas de vehicles de serveis i de càrrega i descàrrega.

En alguns casos, a les cruïlles s’han substituït les peces de formigó per asfalt (al carrer Enginyer, per exemple) o ja s’ha posat paviment directament a les cruïlles (al carrer Tarafa). Com a alternativa, l’Ajuntament va impulsar les actuacions que fan servir l’asfalt com a paviment al centre dels carrers, just a les zones on trepitgen els automòbils. Als extrems, on hi havia les antigues voreres, es fan dues bandes de peces de formigó. També n’hi ha a la filera central, on es recull l’aigua de la pluja. És el model batejat com a Comtes de Bell-lloc, perquè aquest va ser el primer vial on es va aplicar. A partir d’aquí, s’ha fet en altres carrers com Josep Umbert, Lliri, Lleó, Sant Josep de Calassanç, Príncep de Viana, Guayaquil o travessia Lledoner. També és el que s’aplicarà al carrer Corró, entre Torras i Bages i la cruïlla amb el carrer València. El consistori ja ha iniciat els tràmits per a l’adjudicació d’aquesta obra, que s’executarà durant el 2016.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 493 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't