L’Ajuntament de Granollers reclama al govern català més controls per vetllar per la prohibició de pas dels camions de mercaderies perilloses pel tram urbà de la ronda Sud.
La mesura va implantar-se fa tot just dos anys dins d’una paquet de millores pactades entre la Generalitat i el consistori arran de les mobilitzacions veïnals amb talls setmanals de trànsit que es van allargar durant mesos. Jordi Terrades, sisè tinent d’alcalde, considera que cal “més control” de la senyalització que afecta els camions de mercaderies perilloses. I “ho ha de controlar qui té les competències, que és la Generalitat”, assegura.
A més, per Terrades, l’alliberament de la barrera del peatge de la Roca a partir de l’1 de setembre hauria “d’anar acompanyat per una política per part del govern de la Generalitat que ens ajudi a reduir el trànsit pesat per la ronda Sud”. Sense peatge, defensa Terrades, “no hi haurà excuses” perquè “el govern de la Generalitat planifiqui” i “dificulti el pas de camions” que ara creuen la zona urbana de Granollers per estalviar-se l’import del peatge de la Roca.
Pel tram urbà de la ronda Sud hi passaven cada dia feiner uns 1.600 vehicles pesants. Són dades de l’estudi fet per la Generalitat la tardor de l’any 2018 amb càmeres de lectors de matrícules situades a vies d’accés a la C-352. Els camions representaven al voltant del 6,5% del volum total de trànsit que registrava el tram central de la ronda, entre les rotondes de Francesc Macià i de Lluís Companys: 24.600 vehicles diaris sumant els dos sentits de la circulació.
Segons les dades, el 30% d’aquests camions feien servir la ronda Sud com a via de pas. L’estudi també situava la franja de 10 del matí a 12 del migdia com la de major pas de vehicles de mercaderies.
{{ comment.text }}