L’objectiu és reduir el pas de vehicles pel carrer Tarafa que, fins ara, era només en sentit sud fins a Torras i Bages. A partir d’ara, només conserva el sentit sud en el tram entre la travessia Tarafa i Torras i Bages. Des de travessia Tarafa fins a Minetes i de Minetes fins a Francesc Llobet ja només s’hi pot circular en sentit nord. L’accés des de Francesc Ribas ha quedat tancat i el darrer tram, al nord de Francesc Llobet, no té sortida.
El regidor d’Obres i Projectes, Albert Camps, apunta que aquests canvis en els sentits de circulació volen fer que el carrer Tarafa “no es converteixi en una alternativa de pas” per al trànsit del carrer Girona. L’objectiu és fer “el carrer més segur i més pensat per al vianant i el veí”, destaca Camps, que comenta que els canvis s’han fet d’acord amb els veïns.
Per aconseguir-ho, l’Ajuntament també ha decidit suprimir les tres o quatre places d’aparcament que hi havia a la travessia Tarafa. “Podien ser un reclam per a la gent i acabar portant trànsit al carrer Tarafa”, comenta Camps, que diu que, en un futur, també es plantejarà fer una actuació de millora en aquest tram de carrer entre Joan Prim i el carrer Tarafa.
La reforma del carrer Tarafa, que ha costat uns 550.000 euros i s’ha finançat amb fons de l’Ajuntament, la Generalitat i la Diputació, ha permès crear un carrer de plataforma única. Les obres també han permès millorar la xarxa de clavegueram i d’aigua i soterrar tots els serveis com les línies elèctriques i de telèfon. També han inclòs la millora del carrer Francesc Llobet, on també s’ha fet una plataforma única. Les obres van començar després de l’estiu de l’any passat. Des de principi d’any, ja s’havia obert al trànsit el tram situat al nord de la travessia Tarafa. Mentrestant, s’ha anat acabant la remodelació del tram sud i la connexió amb Torras i Bages.