Durant 10 dies, l’accés de vehicles al carrer ha estat restringit a veïns entre els carrers Príncep de Viana i Isabel de Villena. El carrer va quedar dividit en dues meitats, de manera que els vehicles no podien anar d’una banda a l’altra. També es van retirar els aparcaments i es va col·locar mobiliari urbà i es van pintar jocs infantils al paviment.
El regidor de Mobilitat, Juanma Segovia, assegura que l’experiència ha estat “positiva”, tot i que admet que no ha agradat a tothom i que ha generat algunes queixes. “A partir d’aquí, no vol dir que això es faci de manera immediata. Cal parlar-ne amb els veïns que hi estan d’acord i amb els que no hi estan d’acord. Sense presses però sense pausa”, afegeix Segovia, que també es mostra obert a buscar altres llocs de la ciutat on es puguin fer proves similars. I no només al centre, també als barris. Per Sergovia, és una acció “imaginativa” per pacificar el trànsit d’un carrer i donar prioritat als vianants amb “poc cost”.
En general, els veïns també es mostren satisfets pels resultats de l’experiència, segons expliquen els responsables de la comissió veïnal que organitza la festa del carrer. Alguns veïns tenien por de l’increment de soroll durant la nit, sobretot per la presència de terrasses de bars i restaurants. Això, però, no es va produir durant la setmana passada. Els veïns, que volen tornar a reunir-se amb l’Ajuntament en les properes setmanes, destaquen la presència de nens jugant al carrer i de veïns que hi baixaven per xerrar o fer altres activitats. També valoren que el tall del carrer no ha generat problemes de trànsit als carrers de l’entorn.
El geògraf Màrius Navazo, especialista en actuacions de millora dels espais urbans, indica que “la prova pilot ha resultat ser un èxit. S’ha observat un ús continuat del carrer durant les tardes, i ha esdevingut un vertader espai d’estada”. Per ell, és “una mostra del potencial de les mesures de baix cost econòmic” per canviar un vial.