“I si Cleopatra hagués omplert de llet de burra les termes de Caldes?”

Una campanya de promoció turística desmunta alguns dels falsos mites sobre el municipi

El 9 Nou
10/06/2021
Caldes de Montbui

Cleopatra visitant les termes de Caldes i fent-les omplir de llet de burra abans de banyar-s’hi. La presència d’un volcà al subsòl calderí com a explicació de l’origen de l’aigua calenta que caracteritza el municipi. Una inundació a la plaça de la Font del Lleó, provocada pel costum de tirar monedes i bitllets a les termes, sota la creença que aquesta acció porta mala sort. O la hipòtesi segons la qual Manolo Hugué s’hauria instal·lat al poble atret per les flors del remei i els carquinyolis.

Són alguns dels falsos mites sobre Caldes que desmunta la nova campanya de promoció turística impulsada per l’Ajuntament. Cada un és objecte d’un vídeo protagonitzat pel locutor de ràdio i televisió Xavier Serrano. Cada peça explica el mite corresponent com si fos cert, i posteriorment el mateix Serrano s’encarrega de desmentir-lo amb un to irònic i servint-se de recursos com les animacions gràfiques. El realitzador dels vídeos és el calderí Jordi Graví.

L’objectiu del consistori és fer una campanya divertida i amb un punt irreverent, seguint la línia de les últimes actuacions de promoció turística dutes a terme al municipi abans de la pandèmia. D’aquesta manera, l’Ajuntament de Caldes espera fomentar les visites guiades i donar a conèixer els trets diferencials de la població. També vol captar l’atenció del turisme de proximitat de cara a un estiu encara marcat per la pandèmia.

Els vídeos es distribuiran a les xarxes socials, i el consistori preveu fer també campanyes específiques per difondre’ls. A la darrera reunió de la Taula de Turisme, celebrada el mes de febrer de 2020, es va aprovar la realització d’aquesta proposta amb una partida de 5.000 euros dels pressupostos participatius de l’Ajuntament.

Més enllà de la promoció turística, el consistori també preveu fer servir els vídeos amb finalitats pedagògiques, educatives i divulgatives a través del museu Thermalia, amb continguts que seran vàlids a llarg termini. D’aquesta manera, també es pretén incentivar els veïns de Caldes a visitar l’exposició permanent que explica l’origen –el de veritat– de les aigües termals del municipi.

LA PREGUNTA

Aquest any participarà del sopar de Nadal d’empresa?

En aquesta enquesta han votat 214 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't