El servei deixarà de funcionar oficialment l’1 de gener. A la pràctica, però, l’Ambicia’t ja no funciona perquè ja s’han retirat totes les bicicletes.
“El govern no ha cregut mai en aquest projecte. Si no hi creus ni fas res per potenciar-lo, és normal que no hi hagi usuaris”, assegura el portaveu del Grup Municipal d’ICV, Josep Casasnovas. Aquest partit va impulsar la creació de l’Ambicia’t quan formaven part del govern municipal amb el PSC i ERC però aquest es va acabar implementant pel PSC. Casasnovas lamenta que l’Ambicia’t mai ha passat de funcionar com una “prova pilot”, que no s’ha fet difusió ni s’ha fet créixer cap a altres barris de la ciutat. També lamenta que no s’ha acompanyat amb la creació de carrils bici ni s’ha fet res per vetllar pel compliment de la limitació de velocitat a les zones 30. “Des que nosaltres no estem al govern les polítiques de mobilitat a la ciutat han desaparegut”, assegura.
L’Ajuntament ha justificat la decisió de suprimir el servei pel cost que tindria a partir de 2012: uns 80.000 euros l’any. I, també, pel baix ús que se’n fa. Hi ha més de 450 usuaris, però en els darrers mesos, ja només es feien una vintena de viatges al dia amb les bicicletes.